Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 22

Emner: bred taske?

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    12 Nov 2009
    Geografisk sted
    Horsens
    Indlæg
    97
    Igen sidder man her og tænker wow.....hvad fletter man de der tasker af? Og hvordan gør man?

  2. #12
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Meterk Se meddelelser
    Igen sidder man her og tænker wow.....hvad fletter man de der tasker af? Og hvordan gør man?
    Du fletter tasken af papir (ugeblade, gavepapir, kaffeposer osv.), der ikke må være alt for stift, da det skal foldes mange gange.
    Vejledning kan ses her http://genbrugblirguld.blogspot.com/...emballage.html og ellers er der en masse tråde herinde med links og gode råd.

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Hvad har du brugt til denne flotte taske, så den får det flotte sølvskær??
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Tak for de rosende ord.

    Til den viste taske har jeg brugt dybfrostemballage med BAGSIDEN udad. Det er et dejligt materiale at arbejde med, synes jeg. Især fordi det jo er 'plastic-agtigt', og derfor ikke behøver for- eller efterbehandling.

    Hvad angår målene har jeg bare prøvet mig frem. Også m.h.t. antal af ringe til tasken.
    Mvh. Mormal.

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    I disse skolestarts-tider, er der jo en masse tilbud på bogbind, og idag så jeg noget, hvor der stod "lamineret bogbind" - hen og gramse på det!! - og det virker altså som noget der muligvis også ville kunne bruges til sådan en taske. Man kunne få 3 ruller for 20-30 kr.

    Er der nogen der har erfaring med bogbind?
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Tak fordi du vil dele dine mål med os andre. jeg vil bruge kaffeposer med vrangen ud. Det er også sølv at kigge på... De fysiske mål på den færdige taske hvad er de ??

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Bredde foroven ca. 36 cm.
    Bredde forneden ca. 43 cm.
    Højde ca. 29 cm.

    Det lyder da spændende med lamineret bogbind, bubbihund. Hvor har du set det?
    Mvh. Mormal.

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af mormal Se meddelelser
    Bredde foroven ca. 36 cm.
    Bredde forneden ca. 43 cm.
    Højde ca. 29 cm.

    Det lyder da spændende med lamineret bogbind, bubbihund. Hvor har du set det?
    Det var bare en af kædeboghandlerne, den ligger i Lyngby Storcenter, men jeg kan ikke huske om den hedder "Bog & Idé" eller "Arnold Busch"...og man kunne nemlig få det i mange forskellige farver, og hvis strimlerne ikke skal være særligt store, så kan man jo få meget ud af bare én enkelt rulle, og man fik som sagt 3 ruller for 20-30 kr.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  9. #19
    lis ai Gæst
    Jeg har lavet flere tasker af lamineret bogbind; Men kvaliteten/tykkelsen kan være meget forskellig.

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Vi skal prøve med bogbind men det er ikke lamineret så vi skal have det tapet. Det er hende Maja ;-)
    Der er en eller anden abe som er på mode og hedder "Paul Frank".. Den skal blandes med kaffeposer. Men det er nok begrænset hvor mange vi kan få ud af hver rulle. Der er kun 2 m i fordi det netop er mode - og vi skulle jo gerne have det passet ing så man kan se en abe på alle ternene. Så her - lis ai - kommer din optegning med den lille rude handy ind ;-)

    Og tak for målene. Det er en rigtig dejlig str den har - tasken

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •