Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Rengøring af en sort betonvask

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    midtfyn
    Indlæg
    200

    Rengøring af en sort betonvask

    Et spørgsmål om rengøring høre vel til her. Er der nogen som har et godt råd til hvordan man holder en sort betonvask fri for kalk? Vasken er ca. ½ år gammel. I en brochure der fulgte med står der at der ikke må bruges stærke midler eller noget med syre. Problemet synes jeg er inde omkring amaturet. Jeg tørre tørre flere gange om dagen, men det er lidt svært med børn på 6 og 8 år. Et godt fif modtages gerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg har lige flyttet indlægget herop, for der er nok flere der har sådan en vask.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Vi fik ingen gode råd om den her vask og hvordan går det med vasken har du opgivet og bare lade det stå til
    Sidst redigeret af hundeuld : 18-04-2012 kl. 11:25
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    15 Aug 2010
    Geografisk sted
    Tølløse
    Indlæg
    259
    Jeg tror jeg ville bruge alm. eddike
    Mange strikkehilsner Connie

    Ting tar' tid

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    08 Dec 2010
    Geografisk sted
    bryrup
    Indlæg
    1
    Jeg tror da nok at jeg ville prøve at mætte overfladen med voks. Så er den måske nemmere at holde kalkfri?

    Mvh Maja

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2012
    Geografisk sted
    nær Herning
    Indlæg
    124
    Eddike er jo også en syre, så det skal du nok være forsigtig med. Problemet er at syre godt nok opløser kalk, men også skader betonen i vasken.

    Har du overvejet forsigtigt at slibe kalken af? brug en nylon-slibesvamp eller vandslibepapir (korn: 1000) og vaske efter med sæbespånevand?
    Eller at bruge et special produkt til marmor?

    Jeg har lige googlet lidt og der er flere råd her: http://www.idenyt.dk/Boligen/Boligen...varelset-27673
    The truth may be out there, but lies are inside your head. (T. Pratchett)

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    15 Mar 2011
    Geografisk sted
    2630 Taastrup
    Indlæg
    546
    Der findes et rengøringsmiddel til marmor/terasso. Det er uden syre. Efterfølgende kan vasken behandles vedligeholdes med olie...
    Det kræver ærlighed, at sælge elastik i metermål..

  8. #8
    Michsus avatar
    Michsu er offline Depotbestyr for Limfjordsgruppen + Varmestuestrikker
    Tilmeldingsdato
    29 Feb 2012
    Geografisk sted
    Vodskov
    Indlæg
    567
    mit bedste foreslag er at bruge et universel rengøringsprodukt med kalkhæmmer. Spørg efter det i en specialbutik, eller et vinduepolerfirma, de ligger oftest inde med de produkter.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    midtfyn
    Indlæg
    200
    Omkring vasken hvor der samler sig kalk, har jeg forsigtigt fjernet det med sådan en skraber som man bruger til komfuret. Jeg giver hele pladen voks, men skal hele tiden være omhyggelig med at tørre op. Jeg vil jo gerne at den hele tiden ser pæn ud. Det går egentlig nogenlunde, med at holde den
    Tænk på og hjælp andre end dig selv

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Min vask er nistret sort. Må tilstå, at jeg ikke gider at bruge energi på kalken ved armaturet og har besluttet at det vidner om et liv... Derudover synes jeg den er uhyre nem at holde ren ift en stålvask.
    og Julemor

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •