Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Nogle her, der ved hvordan??

  1. #1
    crazyknitter Gæst

    Nogle her, der ved hvordan??

    Hej!
    Er der nogen, der ved hvordan jeg kan komme igang med at lave http://www.waldorfdockor.com/
    Jeg mener hvoer kan der købes materialer evt et kit, så jeg kan prøve om det er noget for mig. En der kan hjælpe
    Kærligst Crazyknitter

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    9330 Dronninglund
    Indlæg
    71
    Hej
    Jeg kan se at hun henviser til en bog hvis man selv vil sy dukken...kan du ikke låne den på biblioteket

    Bogen: Waldorfdockor af Karin Neuschutzs
    Mariane


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Ja, det ved jeg rigtig meget om. Du må gerne sende mig din mail, så kan vi finde ud af noget.
    Jeg er lige kommet hjem fra Sverige i sidste uge, og traditionen tro, var jeg forbi Järna , hvor der er den skønneste forretning med alt hvad hjertet begærer i den retning. Robygge hedder den. Deres hjemmeside er vist ikke kommet op at køre endnu.
    Jeg købte bl.a. den nyeste bog af Karin Neuschütz - den er fin men ikke den bedste hun har lavet. Der er for mange detaljer. Her synes jeg det magiske går tabt i for mange detaljer.
    Man skal ihvertfald være opmærksom på at mange af de dukker i den nye bog er til de største børn.
    Men hvis du søger herinde under gamle indlæg fra mig vil der sikkert dukke en del op.

    Materialerne kan købes mange steder, men tjek lige ud, hvad priserne er, for der er stor forskel.
    Mit råd er, at du skal begynde med en enkel lillle dukke af dem til de mindre børn, med materialer du har eller genbruger, så vil du kunne lege og prøve af, og inden længe vil du sikkert få lyst til at prøve med de dyrere materialer.
    En mellemstor Waldorf dukke kan nemt komme op i flere hundrede kroner bare i materialepris, men børn bliver ikke gladere af at det er dyre materialer
    Jeg har ikke tal på hvor mange dukker, jeg har lavet gennem årene, men der er mange børn, der har fået en "ven".
    Strikke Marie
    Sidst redigeret af Strikke Marie : 09-08-2010 kl. 13:35 Årsag: Slåfejl

  4. #4
    crazyknitter Gæst
    Hej Strikke-Marie!
    Jeg har 2 bøger af Anne Meyer hvor hun laver dukker i forskellige str med tøj og møbler til. Jeg har ledt og ledt på nettet om der ikke var en dansk netbutik hvor de fleste ting ku købes, har ingen fundet. Jeg har fundet 2 piger på nettet, den ene har jeg skrevet til (minus svar endnu), den anden har lige begravet sin Far, så jeg synes ikke det er passende for mig , at stille spørgsmål til dukker.Tricot har jeg fundet , det var dyrt og så har jeg bestilt fylduld, og ja du har ret det bliver en dyr dukke. Havde jo håbet jeg kunne finde et kit at starte ud på, for at se. Jeg har før lavet dukker hvor jeg betrak en maske med tricot, det var spændende. Men manden min mener jeg leger når jeg laver sådanne nogle ting og det irriterer mig, for mig handler det om at blive opslugt, så jeg glemmer lidt tid og sted. Jeg slutter ved ikke om du har et par spændende links i din samling,så vil jeg gerne kikke.
    Kærligst Crazyknitter
    Sidst redigeret af crazyknitter : 09-08-2010 kl. 16:43 Årsag: fejl 40

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •