Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Anskaffelse af kniplebræt samt pinde!? - Hjælp!

  1. #1
    Tinamus Gæst

    Anskaffelse af kniplebræt samt pinde!? - Hjælp!

    Hej alle!

    Mon der er nogle herninde der kan fortælle mig hvor jeg kan anskaffe mig et kniplebræt og pinde henne?
    Alle forslag af velkomne!

    På forhånd tak

    Kh.
    Tinamus

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    24 Jul 2010
    Geografisk sted
    Guldborg
    Indlæg
    62
    Hej Tinamus, prøv at gå ind på den blå avis, eller sætte en annonce i jeres lokale ugeavis, det plejer at gi' pote, eller måske QXL, der har jeg købt en del pinde samt et spoleapparat.

  3. #3
    Tinamus Gæst
    Hej Campisten! Øj! det går hurtigt herinde
    Tak for de gode forslag, det går jeg straks videre med

  4. #4
    Tina Gæst
    Prøv at se i dit første indlæg 'hvem er du', der har Rita også linket til en qxl side.
    God fornøjelse i din søgen.

  5. #5
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Tinamus Se meddelelser
    Hej alle!

    Mon der er nogle herninde der kan fortælle mig hvor jeg kan anskaffe mig et kniplebræt og pinde henne?
    Alle forslag af velkomne!

    På forhånd tak

    Kh.
    Tinamus

    Hej der er 22 på Gul & gratis.
    http://www.guloggratis.dk/fritid/haa...nnonce/8403023

    Inger

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Kalundborg NVSjælland
    Indlæg
    133

    Køb af gamle kniplebrætter

    Det er ikke altid, det kan betale sig at købe brugte kniplebrætter.

    Har selv arvet sådan et godt brugt kniplebræt, og det er så vindt og skævt, at jeg, for at kunne bruge det, skal vikle klude om valsen, for at rette den op, og det er altså langt fra optimalt.

    Mit råd er at invistere i et nyt kniplebræt fra start, og at få en fornuftig bredde valse (over 40 cm), da du jo sagtens kan lave smalle ting på en stor valse, men ikke brede ting på en smal valse .

    Men hvis du "kun" skal lave små ting, som runde duge, flaconer, sommerfugle osv, altså ting som ikke skal være flere meter lange, skal du bruge en knipleplade.
    Sådan en kan du selv lave af en flamincoplade (kan købes i byggemarkeder), sådan en plade er 6x60x120.

    Du deler pladen i 2, og så lægger du et gammelt slidt håndklæde både på forsiden og bagsiden (så har du 2 sider, der kan bruges). Så beklæder du den med stof, jeg har brugt lagenlærred, men alt tæt vævet stof kan bruges, og du er nu klar til at gå i gang.

    Hvad angår pinde, kan du sagtens købe dem på nettet, jeg har købt en del af mine på QXL, men pas på, at du ikke kommer til at betale mere, end hvad nye pinde koster. Jeg mener at 2-2.5 kr pr stk vil være højden for gamle pinde.
    Sidst redigeret af avj : 01-08-2010 kl. 15:38 Årsag: manglende kommaer
    Ha' en god dag
    fra Anne

  7. #7
    marion Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Tinamus Se meddelelser
    Hej alle!

    Mon der er nogle herninde der kan fortælle mig hvor jeg kan anskaffe mig et kniplebræt og pinde henne?
    Alle forslag af velkomne!

    På forhånd tak

    Kh.
    Tinamus
    kan spørge min svigermor om hun vil sælge noget af sit hun har en hel masse men kan ikke kniple mere pga hendes hænder altså hvis du er interesseret?

  8. #8
    Rysse Gæst
    vis du ikke har fået fat i et, så har jeg et bræt du kan købe for 100 kr. + porto.

  9. #9
    Tinamus Gæst

    *smiler stort*

    Eii...altså!

    Jeg er dybt imponeret af jer alle sammen! føler mig godt nok enormt velkommen, I er simpelthen SÅ hjælpsomme! og så har jeg endda kun været med i "Rokken" et døgn!

    Jeg er meget interesseret i at købe dit kniplebræt for 100 kr + forsendelse selvfølgelig! Hvordan gør vi så!? Har du mon også kniplepinde til salg?

    Kh.
    Tinamus

  10. #10
    Tinamus Gæst

    Glæder sig!

    Jeg tager ud til Rysse idag og henter kniplebrættet!

    Tusind tak til jer alle herinde for jeres hjælp! Nu glæder jeg mig bare til at komme igang! - har drømt om kniplinger hele natten!

    Knus fra Tinamus

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •