Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 39

Emner: Sæt hank på flettet papir taske

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Rysse Se meddelelser
    Må jeg ikke se din taske og måske fortælle mig, hvad en geværskruue er.
    jeg kunne også godt tænke mig at vide hvad en geværskrue er. Og MEGET gerne se et foto.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det lyder som om det er noget man bruger til skydevåben.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Hvor bliver billederne af? Jeg kunne også godt tænke mig at se e skruer.
    Knus Rita

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    18 Mar 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    98
    Det hedder en geværknap, ikke skrue og de kan bl.a. findes her

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    25 Oct 2007
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    188

    hmmmm...

    hmmmm.... de ser ellers fine ud de der geværknapper, men er der mon en eller anden, som ved hvordan, man sætter dem på??
    Jeg kæmper stadig med at finde ud af at sætte hanke på.
    Og jeg undrer mig også over det med lynlåsene .... skal den ikke passe meget præcis i størrelsen?? Synes jeg kan huske, der var en, som skrev at man bare kan bøje enden, man slutter med ned i tasken og klippe det overskydende væk .... duer det?
    kan godt være det er dumme spørgsmål, men jeg er ikke med

  6. #26
    Rysse Gæst
    Jeg vil ikke anbefale at bruge en geværknap til hanken. Man sætter den fast ved at lave et hul med en hultang i tasken. Så sætter man skruen indvendig og den anden del udvendig og så skal den bare skrues sammen. Remmen/hanken skal der også lavet et hul i - og dette hul sættes ned over dutten. Hanken sidder altså ikke mere fast end at man kan tage den ud over dutten.

    Du må hellere bruge nitter - de er også billigere. Eller hvis det skal være mere smart kan du bruge disse. De kan også købes enkeltvis. De sættes fast på samme måde som geværknappen. Man kan sikre at den ikke skruer sig selv op, ved at man lige giver den en lille klat neglelak på gevindet inden man skruer den i. Her skal du jo så først lave hullet i tasken og i hanken. Så sætter du skruen indvendig - hanken udvendig og til sidst den del med blomsten på. Skue det hele sammen og så sider hele godt fast.



    Post skrue med blomst - 12 stk



    Fås også uden blomst

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    25 Oct 2007
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    188
    Den knap er jeg godt nok lidt vild med
    Er det korrekt forstået, at hvis jeg bruger en geværknap, så sætter jeg ikke hanken på mellem taske og knap, men "skruer" knappen på tasken, og så sætter jeg først hanken på knappen tilsidst??
    Ved du også, hvor jeg kan være heldig at opdrive de fine postskruer??

    TAK Rysse

    Citat Oprindeligt indsendt af Rysse Se meddelelser
    Jeg vil ikke anbefale at bruge en geværknap til hanken. Man sætter den fast ved at lave et hul med en hultang i tasken. Så sætter man skruen indvendig og den anden del udvendig og så skal den bare skrues sammen. Remmen/hanken skal der også lavet et hul i - og dette hul sættes ned over dutten. Hanken sidder altså ikke mere fast end at man kan tage den ud over dutten.

    Du må hellere bruge nitter - de er også billigere. Eller hvis det skal være mere smart kan du bruge disse. De kan også købes enkeltvis. De sættes fast på samme måde som geværknappen. Man kan sikre at den ikke skruer sig selv op, ved at man lige giver den en lille klat neglelak på gevindet inden man skruer den i. Her skal du jo så først lave hullet i tasken og i hanken. Så sætter du skruen indvendig - hanken udvendig og til sidst den del med blomsten på. Skue det hele sammen og så sider hele godt fast.



    Post skrue med blomst - 12 stk



    Fås også uden blomst

  8. #28
    Rysse Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Lælle Se meddelelser
    Den knap er jeg godt nok lidt vild med
    Er det korrekt forstået, at hvis jeg bruger en geværknap, så sætter jeg ikke hanken på mellem taske og knap, men "skruer" knappen på tasken, og så sætter jeg først hanken på knappen tilsidst??
    Ved du også, hvor jeg kan være heldig at opdrive de fine postskruer??

    TAK Rysse

    Ja, det er korrekt forstået. Jeg køber mine postskruer her: www.skindhuset.dk Vær opmærksom på at de findes i flere længder og farver. Så du skal nogenlunde vide, hvor tyk din taske og hank er. Så den må ikke være for kort, men heller ikke for lang, da den så ikke vil sidde fast.

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Sikke en sød skrue!

    Kunne man ikke bruge en slags "tryklåsknap"?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #30
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Lælle Se meddelelser
    hmmmm.... de ser ellers fine ud de der geværknapper, men er der mon en eller anden, som ved hvordan, man sætter dem på??
    Jeg kæmper stadig med at finde ud af at sætte hanke på.
    Og jeg undrer mig også over det med lynlåsene .... skal den ikke passe meget præcis i størrelsen?? Synes jeg kan huske, der var en, som skrev at man bare kan bøje enden, man slutter med ned i tasken og klippe det overskydende væk .... duer det?
    kan godt være det er dumme spørgsmål, men jeg er ikke med
    Med hensyn til lynlåsen må den godt være lidt længere end tasken (3-4 cm), da den så er nemmere at arbejde med. Personligt synes jeg ikke man skal klippe det overskydende lynlås af.
    Pas også på at du ikke får købt din lynlås for smal, for så er det nærmest
    umuligt at få den syet i tasken.

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •