Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 39

Emner: Sæt hank på flettet papir taske

  1. #1
    Dutmus Gæst

    Sæt hank på flettet papir taske

    min taske.jpg

    Hejsa

    Jeg har nu fået lavet en stor flettet taske, som jeg er rigtig godt tilfreds med, jeg har tilmed fået syet fór i den :)

    Nu skal jeg til sætte hanken/remmen på.

    Jeg har købt en taske i en genbrugsbutik, som jeg praktisk talt har splittet ad, så nu har jeg en hank/rem til min flettet taske, men jeg kan ikke lige gennemskue, hvordan jeg skal sætte den på.

    Jeg har en ide om, at jeg køber sådan noget "superlim" i en fx Silvan, da jeg engang så et tv-program, hvor de limede værten fast til et bræt, og så hejste ham op i loftet, og limen kunne holde ham, så jeg tænkte, at så kunne den vel også holde en taske, men har I nogle kommentarer til det ???

    Jeg har vedhæftet et billede af min taske incl. nogle krydser hvor hanken/remmen skal sidde...

  2. #2
    lis ai Gæst
    Jeg plejer at banke remmen på med nitter, der kan købes i stof 2000.
    Sæt en lille skindlap bagpå så den ikke river papiret i stykker.

    Den ser ellers rigtig fin ud din taske

  3. #3
    marion Gæst
    flot taske..:-) uhh må altså også lige se om jeg kan lære det

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    19 Dec 2008
    Geografisk sted
    7700 Thisted
    Indlæg
    62
    Jeg er også lige blevet færdig med en flettet taske. Til den har jeg brugt cykelslanger som hank, som jeg har flettet (som en hårfletning) på dem har jeg slået knuder og så har jeg syet dem fast i tasken. Det ser ud til at det kan holde.

  5. #5
    lenemormeinild Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Dutmus Se meddelelser
    min taske.jpg

    Hejsa

    Jeg har nu fået lavet en stor flettet taske, som jeg er rigtig godt tilfreds med, jeg har tilmed fået syet fór i den :)

    Nu skal jeg til sætte hanken/remmen på.

    Jeg har købt en taske i en genbrugsbutik, som jeg praktisk talt har splittet ad, så nu har jeg en hank/rem til min flettet taske, men jeg kan ikke lige gennemskue, hvordan jeg skal sætte den på.

    Jeg har en ide om, at jeg køber sådan noget "superlim" i en fx Silvan, da jeg engang så et tv-program, hvor de limede værten fast til et bræt, og så hejste ham op i loftet, og limen kunne holde ham, så jeg tænkte, at så kunne den vel også holde en taske, men har I nogle kommentarer til det ???

    Jeg har vedhæftet et billede af min taske incl. nogle krydser hvor hanken/remmen skal sidde...
    tillykke med din nye fantastiske taske, jeg er altså bare vild med genbrug, så super ide med at bruge en gammel taske der er oste meget GULD i sådan en jeg er spænt på at se den med hank

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Bunden..... Hvordan ??? For jeg måtte lave noget fusk med vores da jeg ikke kunne få det til at passe 100% med sammensyningen. Man kan ikke se det men jeg ville jo gerne den var HELT rigtigt lavet..

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Nu har jeg vist været gennem hele "stof2000" hjemmeside og kan IKKE finde nogle nitter der ser ud til at de egner sig til at holde noget som helst på plads med. Dem jeg finder er udelukkende til at pynte op med. Hvad præcis hedder de der kan sætte sådan en hank fast ?

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Undskyld nu sidder en her og tænker hvor meget kan sådan en taske bære er det kun til letter ting, eller kan der fint komme 2 liter mælk og en pose kartofler i sådan en
    Hilsen spørge Jørgen
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Vores er så robust den gerne skulle kunne holde til et par liter mælk og sådan. Men den er faktisk ikke så "fysisk" stor. Den er meget tung i sig selv fordi jeg har valgt at sætte bogbinderplast på papiret. Jeg var ikke klar over det med tapen og fik derfor begyndt med tern der var for store til dette. Den måler 32 x 32 X 6 cm og vejer uden hank 850 g. Så egenvægten bliver nok hen ved 1 kg. Den skal bruges til Maja kan have sin madpakke og lidt i, på de dage hvor de ikke skal have skoletaske med.

    Jeg tænker den vil være mere skrøbelig hvis man ikke beklæder papiret

  10. #10
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Janneha Se meddelelser
    Nu har jeg vist været gennem hele "stof2000" hjemmeside og kan IKKE finde nogle nitter der ser ud til at de egner sig til at holde noget som helst på plads med. Dem jeg finder er udelukkende til at pynte op med. Hvad præcis hedder de der kan sætte sådan en hank fast ?
    Ups du har ret Janneha. Hvis du skal igennem tykkere lag er Skindkælderen at foretrække eller andre , der handler med skind og læderting. Jeg bruger nitter der er mellem 7-9mm. Og hvis man ikke har en nittemaskine kan de fint bankes på med en gummihammer.

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •