Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 20 af 20

Emner: Sjal?

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321

    Hovsa, så blev nummer to også dansk :o)

    Endnu engang giver jeg ingen garanti for noget, jeg har bare oversat



    Materialer:
    • 5.5 mm hæklenål, eller den størrelse du skal bruge for at overholde hæklefastheden.
    • Garnnål
    • Naturally Caron.com Country (75% Microdenier Acrylic/25% Merino Wool): 12 oz [A] , 2 oz , Vist i: #0014 Deep Purple [A] ; # 0013 Spruce .
    Mønster
    Instruktioner:
    FÆRDIGT MÅL:
    Sjaler måler ca. 155 cm x 78.5 cm, inklusiv kanter

    HÆKLEFASTHED
    Runde 1–5 af en firkant på = 9 x 9 cm; 1 firkant = 20.5 x 20.5 cm.

    BRUGTE MASKER
    Luftmasker (lm), stangmaske (stgm), fastmaske (fm), kædemaske (km), tredobbeltstangmaske (trdblstgm)



    FIRKANT (lav 20):
    1. Med A, 4 lm; saml med km I første lm for at lave en ring.
    2. Runde 1 (RETSIDE)=(RS): 1 lm, lav 8 fm I ringen; saml med km I første fm, vend – 8 fm.
    3. Runde 2: 4 lm (tæller som stgm, 1 lm), *stgm I næste fm, 1 lm; gentag fra * hele vejen; saml med km i 3. lm af begyndelses lm række, vend — 8 stgm og 8 1 lm-buer.
    4. Runde 3: 1 lm, fm I samme maske som samlemasken, 1 lm, fm I næste 1 lm-bue, 1 lm, *fm I næste stgm, 1 lm, fm I næste 1 lm-bue, 1 lm; gentag fra * hele vejen; saml med km i første fm, vend – 16 fm og 16 1 lm-buer.
    5. Runde 4: km I første 1 lm-bue, 5 lm (tæller som stgm, 2 lm), *stgm I næste 1 lm-bue, 2 lm; gentag fra * hele vejen; saml med km i 3. lm af begyndelses lm række, vend – 16 stgm og 16 2 lm-buer.
    6. Runde 5: 4 lm (tæller som trdblgstm), km I same maske som samlemasken, 1 lm, *(trdblstgm, km) I næste stgm, 1 lm; gentag fra * hele vejen; saml med km i toppen af begyndelses lm, vend – 16 trdblstgm, 16 km, og 16 1 lm-buer.
    7. Runde 6: 6 lm (tæller som stgm, 3 lm), *stgm I næste trdblstgm, 3 lm; gentag fra * hele vejen; saml med km i 3. lm af begyndelses lm-række, vend – 16 stgm, og 16 3 lm-buer.
    8. Runde 7: 3 lm (tæller som stgm), (stgm, trdblstgm, 2 stgm) I første 3 lm-bue (= hjørne), 3 lm, stgm I næste 3 lm-bue, 2 lm, 3 stgm I næste 3 lm-bue, 2 lm, stgm I næste 3 lm-bue, 3 lm, *(2 stgm, trdblstgm, 2 stgm) I næste 3 lm-bue (= hjørne), 3 lm, stgm i næste 3 lm-bue, 2 lm, 3 stgm i næste 3 lm-bue, 2 lm, stgm i næste 3 lm-bue, 3 lm; gentag fra * hele vejen; saml med km i toppen af begyndelses lm, vend.
    9. Runde 8: 6 lm (tæller som stgm, 3 lm), stgm I næste stgm, 3 lm, spring over næste stgm, fm I næste stgm (miderste stgm af 3-stgm gruppe), [3 lm, stgm I næste stgm] to gange, 2 lm, spring over næste stgm, (2 stgm, trdblstgm, 2 stgm) I næste trdblstgm (= hjørne), 2 lm, *spring over næste stgm, stgm I næste stgm, 3 lm, stgm i næste stgm, 3 lm, spring over næste stgm, fm i næste stgm, [3 lm, stgm i næste stgm] to gange, 2 lm, spring over næste stgm, (2 stgm, trdblstgm, 2 stgm) i næste trdblstgm (= hjørne), 2 lm; gentag fra * hele vejen; saml med km i 4. lm af begyndelses lm, vend.
    10. Runde 9: 6 lm (tæller som stgm, 3 lm), stgm I næste stgm, 2 lm, spring over næste stgm, (stgm, trdblstgm, stgm) I næste trdbstgm (= hjørne), 2 lm, spring over næste stgm, [stgm I næste stgm, 3 lm] 3 gange, stgm I næste fm, 3 lm, *[stgm I næste stgm, 3 lm] to gange, stgm I næste stgm, 2 lm, spring over næste stgm, (stgm, trdblstgm, stgm) i næste trdblstgm (= hjørne), 2 lm spring over næste stgm, [stgm i næste stgm, 3 lm] 3 gange, stgm i næste fm, 3 lm; gentag fra * hele vejen, stgm i næte stgm, 3 lm; saml med km i 4. lm af begyndelses lm. Luk af.
    AFSLUTNING
    Læg firkanterne som vist på samlediagrammet. Hold nabo-firkanterne med RS sammen, og hjørne trdblstgm maskerne og side stgm. Sy de tilstødende sider af firkanterne sammen, begynd og slut i et trdblstgm-hjørne, og sy kun gennem en løkke af hver maske. Note: Samlediagrammet viser blot et anbefalet forslag til samling.



    KANTNING
    1. Med RS mod dig, saml B med km I en stgm før en lm-bue langs kanten af sjalet.
    2. Runde 1: 1 lm, fm I samme maske som samlemaske; lav 2 fm I hver 2 lm-bue, 2 fm I hver 3 lm-bue, fm I hver stgm, 2 fm I hvert trdblstgm yderhjørne; I de indre hjørner, fm i stgm efter 2 lm-bue, fm i hjørnet, fm i næste stgm; saml med km i første maske, vend. Note: Vær sikker på at du har et maskeantal der er deleligt med 3 i denne runde, lav en fm eller to mere i denne runde, hvis der er brug for det.
    3. Runde 2: km I først 2 fm, (trdblstgm, km) I næste fm, *km I næste 2 fm, (trdblstgm, km) I næste fm; gentag fra * hele vejen; saml med km i første km with slip st in first slip st.
    4. Brug garnnålen til at væve trådenderne ind.
    VÆRS'GO - god fornøjelse
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  2. #12
    lenemormeinild Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    tak tak Men det er da så lidt...vi skal jo kunne hjælpe hinanden, og jeg har jo også fået en masse hjælp herinde
    du er bare en kæmpe hjælp til at oversætte og det er jo super skønt, men denne side er bare skøn, jeg har da fået endu mere gang i den kreative side i mig end jeg havde tidliger jeg ved da slet ikke hvad jeg skulle gøre nu uden at komme på rokken flere gange om dagen, jeg er virkelig blevet smittet, men heldigvis på den gode og sunde måde

  3. #13
    Thomas' mormor Gæst
    Udover hækleopskrifter, er der en masse gratis strikkeopskrifter på denne side. Også gratis e-bøger, lige til at downloade. Bl.a. "42 Ways to Recycle". Jo der er rigeligt til en regnvejrsdag.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    08 Feb 2009
    Geografisk sted
    6855 Outrup
    Indlæg
    128
    Bubbihund

    Super fantastisk"det sker mens vi sover"...det er det vi plejer at sige

    når børnene ikke vil i seng,men det gælder sørme også her
    Knus fra
    Den strikke og hækleglade Morganza

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af lenemormeinild Se meddelelser
    du er bare en kæmpe hjælp til at oversætte og det er jo super skønt, men denne side er bare skøn, jeg har da fået endu mere gang i den kreative side i mig end jeg havde tidliger jeg ved da slet ikke hvad jeg skulle gøre nu uden at komme på rokken flere gange om dagen, jeg er virkelig blevet smittet, men heldigvis på den gode og sunde måde
    Takker Men jeg må også indrømme, at jeg ikke har kastet mig over SÅ mange nye projekter som efter jeg meldte mig ind her. Den ene nye idé efter den anden bliver jo KASTET efter én....SKØØØØØØØØØØØØØNT
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af ab morganza Se meddelelser
    Bubbihund

    Super fantastisk"det sker mens vi sover"...det er det vi plejer at sige

    når børnene ikke vil i seng,men det gælder sørme også her
    Tihi...jamen, jeg er en total natteravn, jeg har mest energi om aftenen, og så kan jeg jo ligeså godt bruge tiden fornuftigt
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    12 Nov 2009
    Geografisk sted
    Horsens
    Indlæg
    97
    Bubbihund.....husk at spise og drikke ind i mellem :-)

    Sejt gået

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Meterk Se meddelelser
    Bubbihund.....husk at spise og drikke ind i mellem :-)

    Sejt gået
    Høps...har man også brug for sådan noget?!?

    Men takker
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319
    Aha, det er Bubbihund man skal håbe på med denne....
    http://www.angelyarns.com/free-patterns/noro-scarf.php, kan jeg se....jeg har lagt den i et andet indlæg også....Kan man give den hund et godt kødben som belønning i så fald?

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af 2ve2ve Se meddelelser
    Aha, det er Bubbihund man skal håbe på med denne....
    http://www.angelyarns.com/free-patterns/noro-scarf.php, kan jeg se....jeg har lagt den i et andet indlæg også....Kan man give den hund et godt kødben som belønning i så fald?
    Uh, jamen selvom jeg virkelig gerne ville hjælpe, så er strikning HELT uden for mit område....men havde du et hæklemønster, SÅ kunne du regne med mig...æv...ville ellers gerne have hjulpet dig
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •