Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 5 FørsteFørste 12345
Viser resultater 41 til 49 af 49

Emner: Zep fra uld til barnesweater

  1. #41
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Glæder mig til et billed hvor han har den på.. men du bare springer ud i det med at lave sit eget design..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #42
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det ser spændende ud, Zep!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #43
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    skønne søstjerner...findes der et mønster?
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  4. #44
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Takker

    Ja den skal gerne ende med at være nem at finde i "mængden" i børnehaven Og så er der noget andet, som bliver mere og mere vigtigt for mig og som mit eget garn har hjulpet mig til at fatte.

    Mon ikke det første, vi tænker, når vi står med noget lækkert garn i hænderne er, at vi skal have fundet en opskrift, det kan bruges til? Og så går den vilde jagt Istedet for at bruge en masse tid på at lede en krave op, som ville passe til den her sweater, så sagde jeg til mig selv: Brug de erfaringer, du har samlet igennem årene og TÆNK så selv, hvordan det kan gøres! I det hele taget er denne sweater i det store og hele at tænke og mærke efter, hvad jeg selv ønsker af resultat = tænke ud af boxen, som jeg kalder. Med den her opgave tænker jeg hele tiden frem og tilbage mellem uld/garn, jeg har og laver og derefter i, hvad jeg så har brug for... Det giver en helt anden frihed og glæde ved arbejdet, kan jeg hilse og sige Og kører jeg fast, så ved jeg jo, at der er erfaringer at trække på på Rokken

    Ja ser du bubbihund - både og... Jeg ledte jo herinde efter opskriften på søstjerne, fordi jeg hækler meget meget lidt og ikke har styr på, hvordan man får noget til at se ud på en bestemt måde. Jeg fandt sørme også en opskrift Men den var ALT for stor til formålet. Så hyllede jeg op til, jeg var tilbage til omgangen med 30 stng masker, lavede 15 luftmasker, som blev hæklet fast i 2. stng. med en kædemaske, hæklede 1 kædemaske i hver af de følgende stng. masker, igen 15 luftmasker osv. hele vejen rundt, så jeg endte med at have en cirkel med 5 "luftmaskearme".

    For at give dem fylde, hæklede jeg i næste omgang i maskerne på hver arm på flg. måde; 1 db stng., 3 stng., 7 halve stng., 3 stng., 1 db. stng.. For at komme videre til næste arm, hæklede jeg 1 fm. i cirklen og så igen alle de forskellige stng. masker omkring armen osv. Jeg sluttede omgangen med en kædemaske i den allerførste db.stng.

    På bagsiden af stjernen syede jeg hullet i armene sammen. Iø tog jeg det ikke så tungt, om jeg nu fik talt helt rigtigt med den omgang med kædemasker, for søstjerner ligger heller ikke altid i perfekt stjerneform

    Om det ender med lige præcis disse stjerner til sweateren, er ikke helt sikkert endnu. De er også i den grad forsøg med det spindemateriale, som hedder tencel. Jeg fik noget farvet hjem i foråret, som jeg nu leger med til formålet. Den brunlige er en tynd farvet tråd og en lidt tykkere hvid, tvundet sammen. Den lilla er to tynde, farvede tråde tvundet sammen - og til den skulle jeg have brugt en tyndere hæklenål, kan jeg se
    og Julemor

  5. #45
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Nu er Havgut færdigmonteret! Billedet af den kommer ikke her, men i "Månedens håndarbejde". Der er bl.a. blevet tilføjet en lomme foran. Udover at stikke fingrene i for varmens skyld, så kan den også rumme en hue, som dog ikke er strikket endnu. På lommen er kommet en søstjerne. Jeg diskuterede længe med mig selv om, hvor mange og hvor. Og på søstjernen kom så navnet...
    og Julemor

  6. #46
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Spændende...
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  7. #47
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Jamen, hvis mønstret på søstjernen er herfra, så tror jeg faktisk at jeg allerede har det, for det var vist Marion der lavede det fine arbejde med den
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  8. #48
    lenemormeinild Gæst
    hejsa zep
    hvor har det været sjovt at følge med i processen af HavGut (fantastisk navn) den lille mand vil da nyde denne særlige trøje han alene har

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Det tror jeg, du har ret i bubbihund.

    Det har også været rigtig spændende at kreere Havgut. Håber, andre bliver fristet til helt egne projekter og vise det frem undervejs

    Lige nu er jeg igang med lidt tilbehør og så kommer det altsammen i min tråd med "færdigt arbejde", når jeg er... færdig
    og Julemor

Side 5 af 5 FørsteFørste 12345

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •