Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 49

Emner: Zep fra uld til barnesweater

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    SÅ er det vist på tide med en lille opdatering igen her...

    Jeg ville have sat den lækre lilla sammen med en næsten sort Alpacca uld, jeg havde liggende. Men da jeg fik fingre i den og begyndte at spinde, føltes den slet ikke blød Ud til højre til isoleringshjørnet igen! Men hvad så?! Jeg funderede en halv dags tid, til jeg kom i tanke om Blue Face Leicester, jeg stadig havde noget af. Den uld er altså en favorit og den blev det.

    Nu har jeg så lige bukket sweateren lidt for, at man bedre kan se, hvad der sker foroven. Nu er jeg nået til at skulle finde en rundpind i mindre nr. Der skal nemlig laves afslutning. Og hvor er den så lige henne?! Nå men ihvertfald, så skal afslutningen laves i ensfarvet, mørk lilla, som jeg allerede har ført ind i arbejdet nu. Det tog sin tid med de sidste 9 omgange, for jeg måtte lige vente med at få det sidste garn vasket/tørret, da der kom en gang regn lørdag og varede ved til i formiddags.

    Jeg havde en lille snak med "mester" om, at den måske skulle have en krave, der kan ligge på skuldrene og så pakkes op omkring halsen, når der er brug for det. Og erfaring har jeg respekt for, når jeg er på lidt ukendt land Sweatere har jeg nemlig stort set aldrig lavet selv tidligere.

    Forleden kom den lille gut og hans mor iø til kaffe i havestuen og hun beundrede farverne i strikketøjet uden at vide, at det var til ham. Såååå mon ikke, jeg har ramt rigtigt indtil videre
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  2. #32
    Rysse Gæst
    Den ser bare så flot ud. Ja, den skal nok skabe lykke, når mor allerede har godkendt farverne uden at vide det.

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Fantastiske farver, du har sat sammen. Det bliver et hit.
    Strikke Marie

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Dejligt at se hvor langt du er kommet...nu er jeg spændt på kraven
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Eftersom du aldrig har lavet sweatere før ,så er du dælme sluppet godt fra det.. flotte farver.. godt gået

  6. #36
    lenemormeinild Gæst

    Okay

    Den lille gut bliver da fin med det kunstværk på spændende og se den færdig.

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak skal I have

    Ja kraven er et kapitel for sig selv... Og jeg er stort set færdig med den nu, men vil først vise den helt, når kanterne er hæklet.

    Men for nu: Jeg samlede maskerne op i hals og fandt selvfølgelig ikke den ønskede rundpind Men så har jeg jo heldigvis strømpepindene, som kunne gøre ud for det samme i str. 3. Det resulterede i 6 pinde ret, inden jeg gik tilbage til rundpind 4 og rib i 2 ret/2 vrang samtidig med, at jeg slog 2 ekstra masker op i nakken, markeret af de to bier.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    11 Jun 2010
    Geografisk sted
    4291 Ruds-Vedby
    Indlæg
    23
    For sevlen da, den er flot. Sikke en fantasi du har .

    Hilsen lene J

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak

    Og så begyndte jeg at lege med pindestørrelser, flere masker og dobbelt garn midt bag. Da jeg havde lukket af, blev de to opslagne markeret af bierne løbet op

    Det er nok ikke den flotteste krave, men den er ok i mine øjne - og jeg kan selv godt lide selve effekten af det midt bag.

    Og så var jeg forresten på tencelsøstjerne jagt idag og fangede hele to
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  10. #40
    lenemormeinild Gæst
    Hejsa ZEP
    Jeg syntes det er skønt når nogen tør gøre noget anderledes, for hvordan kommer nyer ideer ellers til Jeg syntes havgut er ginial og så vil den altid være at finde blant meget andet i en børnehave feks......
    Tillykke med søstjerne fangsten

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •