Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 49

Emner: Zep fra uld til barnesweater

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Det er bare et flot projekt, du er igang med. Jeg er imponeret!
    Strikke Marie

  2. #12
    klasus Gæst
    Glæder mig til at se resultatet - Det ser spændende ud

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak I skønne quinder

    Som forventet, kom jeg igår endelig efter 5 dages uvirksomhed igang med de bugnende huslige opgaver. Men der måtte naturligvis pauser til, hvis jeg skulle kunne magte det. Og i pauserne strikkede jeg selvfølgelig på Havgut. Jeg kan simpelthen ikke lade være Så jeg fik ærmerne færdige og som det sidste inden sengetid fik jeg det hele gelejdet ind på samme rundpind, så den nu er klar til af få strikket bærestykket.

    Men bærestykket skal ikke være i den blågrønne, selvom jeg har garn til det. Bag den der dør - I ved, der med isoleringen Havde jeg noget uld liggende, som jeg er sikker på er det helt rigtige! Men først skal jeg lige have den anden spindeopgave færdig idag, inden det bliver tid til mere Havgutgarn. Og jeg kan næsten ikke vente til jeg skal lave garn til dekorationen, for der lå nemlig også noget, som sætter prikken over iiet... Men som i enhver god middag, må man vente på desserten
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  4. #14
    lenemormeinild Gæst
    ej alstå vor havgut er god, ja så må jeg jo vente med desserten
    rigtig god kreadag til dig håber ikke du afbrydes af bundene arbejdsopgaveroveni

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Den bliver bare god zep , og han kommer ikke til at fryse, hvordan skal afaslutningen være
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Gosh hvor bliver den lækker og flot

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Hvor er det spændende at følge med i !

    Glæder mig også til desserten

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Slut for idag, for ellers falder mine fingre af Jeg startede med at få spundet hundeulden til det andet projekt færdig i formiddags. Så kiggede jeg på mine spoler, som jeg fandt rundt omkring og besluttede for at parre rester, forsøg og andet godt til nogle bundter garn, hvorved jeg fik frigjort 4 ekstra spoler til formålet...

    Havdelen af sweateren fik jeg jo nærmest foræret med den lækre uld, jeg viste til at starte med samt det ternede garn, jeg havde liggende.

    Bærestykket er så "gutten" i sweateren. Der er ikke rigtig noget lyseblåt over den gavtyv, selvom han naturligvis er en charmør udover alle grænser. Han har en meget kraftig livlig udstråling, den lille mand - og det skal bærestykket så også have. Og så er det, jeg er på arbejde! Og det kræver muligvis flere forsøg, for jeg er ikke helt pejlet ind endnu. Men det kommer ganske sikkert.

    Resten af dagen brugte jeg på at spinde den farve, som jeg med sikkerhed vil have med i det sidste garn. Den "går næsten igen", men i en anden type spindemateriale, som skal bruges til dekoration. (og ja jeg har ikke lavet dagens gode gerning derudover). Hænderne skal nok lige have en pause imorgen og lave noget andet, inden jeg spinder spolen færdig

    Jeg har ikke 100% lagt mig fast på, hvordan jeg strikker bærestykket udover, at det er i raglan og sandsyndligvis uden rullekrave. Jeg mindes med gru rullekraver fra min barndom - og han skal helst blive glad for sweateren, synes jeg.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  9. #19
    Rysse Gæst
    Spændende at følge udviklingen af Havgut-trøjen. Og sikken en FED farve på det sidste garn.

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvad med noget med nogle knapper, så den kan stå åben når det ikke er så varmt.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •