Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Spinde af Berner Sennen uld?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637

    Spinde af Berner Sennen uld?

    Hejsa alle

    Jeg har en vidunderlig lille Berner Sennen hund (på knap 45 kg)...

    Jeg børster hende når hun har været i bad og der kommer STORE mængder af det flotteste, blødeste uld af hende.... som jeg (efter at have læst herinde) er begyndt at samle sammen... i en papirspose selvfølgelig... (som jeg også har lært herinde )

    Jeg har ikke en rok og har ikke råd til at købe en... men kan man spinde af ren Berner uld eller skal man blande noget i? Skal det kartes først? Hvor korte må fibrene være, så det stadig er til at gøre med?

    Og er der nogen herinde som er gode med en håndteen - og som har nogle tips.... overvejer at prøve sådan en (selvom det ser lidt svært ud)...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Mange spørgsmå dejligt

    Hundeulden kan stå alene men jeg vil stærkt anbefale en fåre tråd ved for at gøre det slidstærkt..

    Håndten og hundeuld... det er ikke det første man prøver på en hånd ten, det kan næsten kun gå galt

    Hvad med at prøve at låne en rok for at finde ud af om det er dig, derefter er der mange rokke til billige penge rundt på nettet..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Hundeulden kan stå alene men jeg vil stærkt anbefale en fåre tråd ved for at gøre det slidstærkt..
    Dvs. lave en hunde tråd og en fåre tråd og så tvinde dem sammen?

    Tak for tilbuddet om at låne - jeg skal bestemt overveje det...

    Jeg havde nu tænkt mig at starte en håndteen med fåre uld.. og så gå over til hundeuld, hvis/når jeg blev øvet...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja en tråd af hver...

    God arbejdslyst med tenen
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Øv også! Al den gode underuld, vi altid børstede af vores 2 søde Bernere, da vi havde dem. Min mor smed det desværre ud, da vi flyttede. Tænk alt det gode garn, jeg kunne have strikket noget af.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •