Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Broderimaskine (hvilken?)

  1. #1
    SanneQ Gæst

    Broderimaskine (hvilken?)

    Jeg leder efter en maskine der kan lave et forholdsvis stort broderi

    Jeg har kigget på mange, og har læst om den. Jeg fornemmer at der er mange der ikke er tilfredse med deres Pfaff.

    Jeg kigger på en broderimaskine i 5000-10.000,- klassen som kan lave 100+ T-shirt mm. med logo. Det er derfor også vigtigt at jeg selv kan designe mine "print" så jeg kan lave det rigtige loge med korrekt front/skrifttype. Det vil jo også være en fordel hvis både maskine og software er brugervenligt.
    Jeg har kigget på Pfaff Creative 2.0, singer Futura CE350, HusqvarnaViking Designer II, HusqvarnqViking Designer I og Brother M2100
    Jeg vil gerne høre godt og dårligt ved dem.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Hey En af mine bekendte har en rigtig god broderimaskine hvor man bare skal have omformateret motiverne til det rigtige format. Det kan gøres via PC'en. Han er bare på ferie i denne uge så jeg kan desværre først spørge om hvilket mærke det er på Mandag . Men jeg vil meget gerne spørge for dig.
    Hvor stort skal det broderi være som du har i tankerne?

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Med det du vil, skal du inverstere i et softwareprogram der kan digitalisere, dem findes der flere af, pe design, embird mf. selv bruger jeg designer plus, men vær opmærksom på at du selv skal kunne sætte sting på når du vælger udgave, pris 5 - 10 tusind.
    Angående maskine, skal du finde en forhandler du stoler på, hvad har han. Så skal du kigge på ramme str, kan maskinen bruge en ramme i den str. du ønsker. Her skal du være opmærksom og finde ud af hvilken str ramme maskinen max kan tage - da ikke alle maskinen og programmer er lige nemt at splitte broderier i.
    Det er klart en fordel hvis den også kan tage usb stik af hensyn til overførsel af broderier og opdateringer til maskinen.
    Maskinen skal være robust og tung, da den syr hurtig og ryster hvis ikke den står stabilt ( ca 800 - 1000 sting i min )
    Men start med at se hvad de forskellige maskiner kan, find ud af hvad du har brug for - feks. kan det være en fordel med selvtrådning, da der skal skiftes tråd tit når man brodere - så her spiller dine øjne ind. ;)
    Jeg ved rigtig mange er glade for husquarnes designer maskiner - selv har jeg en bernina som jeg synes er rigtig god. Så det handler også om smag og behag og ikke mindst - hvad man vil ofre på maskinen.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  4. #4
    SanneQ Gæst
    Hej
    Jeg skal hente min nye Pfaff creativ 2.0 (13.000,-) i dag. Glæder mig så meget til at se hvad den kan, og jeg håber at alle mine ønsker bliver opfyldt ;-)
    /Sannne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    tillykke med vidunderet
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  6. #6
    SanneQ Gæst
    Jeg takker ;-) glæder mig til at sætte mig ind i hvad den kan, og hvordan imorgen... Så finder jeg også udaf hvad jeg mangler ;-) Det tid til at lave ønskeliste til julegaverne.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Ja der kommer ting - stabelisering og tråd som det første.
    Stabelisering giver lidt sig selv men start med en rivevlies og noget vandopløselig, så kan du aldtid suplere op efter behov.
    Tråd , der skal du prøve dig frem, nogle maskiner sy godt med det ene og andre gør ikke.
    Derfor skal du prøve lidt forskellige mærker, og der er stor prisforskel på tråd, når du så har fundet et mærke maskinen kan lide - læs ikke springer tråden når du broderer - kan du inverstere i det første lager på 25 og inden du får set dig om når du op på 50 - 100 stk :)
    Hilsen Knhobby - Kirsten

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •