Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: plast til at prikke ud

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Jan 2010
    Geografisk sted
    Esbjerg
    Indlæg
    38

    plast til at prikke ud

    JEg er blevet bekendt med at der findes et plast produkt som man kan brodere på, hvorefter man så "prikker" det broderede ud og efterfølgende syr på det man ønsker at have det broderede på, tasker etc..

    Hvad hedder dette produkt?

    jeg har fundet et billede som jeg så har lagt sting på. link
    (... jeg har ikke kunne finde at nogen har copyright på det oprindelige billede og jeg vil ikke lave det på stingene. skulle i få lyst til at bruge det brug da gerne løs. bliver jeg gjort opmærksom på der er rettigheder på den fjerner jeg den naturligvis med det samme) som så skal ende på mit Sleve til min mini PC.

    Er der evt. nogen der også kan give en kort beskrivelse af hvordan produktet anvendes?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Er det mon det der også kaldes "Plastic canvas"?

    Jeg kan ikke åbne din fil...hvad åbner man en pes.fil med?
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Jan 2010
    Geografisk sted
    Esbjerg
    Indlæg
    38
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Jeg kan ikke åbne din fil...hvad åbner man en pes.fil med?
    det er broderifilen. jeg bruger den på min Brother Maskine og er lavet med EMbird programmet.

  4. #4
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Er det mon det der også kaldes "Plastic canvas"?

    Jeg kan ikke åbne din fil...hvad åbner man en pes.fil med?
    Hvis du gir mig en mailadrs. så skal du få den i husfil.
    Inger

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    For det første hedder det du efterlyster Tear away stabilizer.
    Det kan fåes som tyndt eller tykt plast.
    Det tykke kan feks bruges til free standing lace, hvilket er broderier lavet så stingene binder hinanden og holder sammen selv om der ikke er stof under.
    Både det tykke og det tynde kan bruges til at lægge over stof med luv for at stingene ikke skal trække for langt ned i stoffet og forsvinde. Så jo blødere stof jo tykkere stabelisering ovenpå.
    Ligeledes er det godt at lægge over jersey stof for det ikke skal trække sig.
    Water stabilizer eller tear away, fåes også i en stof lignende kvalitet, hvad man bedst kan lide at bruge er vist smag og behag.

    Og så tilbage til dit broderi, jeg har kigget på det og kørt en stingtest, dette broderi er ikke free standing lace så hvis du syr det uden stof vil det trævle op. Broderiet kan kun bruges med stof under.

    Du kan søge broderier på nettet og finde broderier der er lavet til free standing eks. http://www.advanced-embroidery-desig...estanding.html

    her er en snemand som kan syes direkte på plast, lægges i vand til plasten er opløst og når den er tør hænges op i vinduet.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Jan 2010
    Geografisk sted
    Esbjerg
    Indlæg
    38
    mange tak Kirsten, det var jeg ikke klar over. er der nogen der ved hvordan man i Embird laver stingene således de kan "stå alene"?

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Prøv at se på broderiet jeg henviste til og se hvordan den er opbygget. Det er nemlig grund principperne i lace.
    Jeg bruger et andet program og ved ikke hvordan du laver det let i embird, jeg har et andet program som jeg arbejder i.
    Men det det drejer sig om er at få lavet det gitter der holder det hele sammen
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Inger1 Se meddelelser
    Hvis du gir mig en mailadrs. så skal du få den i husfil.
    Inger
    Tak men jeg har ikke broderiprogrammer, så jeg tror heller ikke at jeg kan åbne en husfil.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  9. #9
    Inger1 Gæst
    Prøver lige med Paintbillede.
    Inger
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #10
    klasus Gæst
    Prøv at kigge lidt på de forskellige videoer om lace, som du finder her http://www.emblibrary.com/el/elproje...px?page=videos der kan du se, hvordan plasten bliver "vasket" væk.

    Du kan købe den plast i alle butikker der har ting og sager til maskinbroderi, og det fås i forkellige kvaliteter og tykkelser

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •