Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 67

Emner: strikkeringe .

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Det er sandt .. Så går der også lidt tid med det , og det har jeg masser af jo da jeg går hjemme :D

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Du er sandelig dygtig og flittig, Carina!
    Ja, det går hurtigt med at retstrikke huer. Jeg har 4 ringe i gang i øjeblikket.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Du er sandelig dygtig og flittig, Carina!
    Ja, det går hurtigt med at retstrikke huer. Jeg har 4 ringe i gang i øjeblikket.

    Hvilken størrelse ringe bruger du til at lave huer i ?
    Jeg er lidt i tvivl om , om det måske er bedre at lave dem i den største ring jeg har nemlig ...

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Den største ring (min er gul) passer til et stort hoved (mandehoved), den næststørste (min er blå) passer til et mindre hoved (kvinde, ungt menneske eller et stort barn). Den lyserøde/pink ring kan bruges til et mindre barnehoved. Den aflange/rektangulære kan bruges til større ting som f.eks. halstørklæder. Den mindste ring, jeg har er af træ kan bruges til små ting, som f.eks. strømper, vanter til små hænder. Strømper har jeg endnu aldrig prøvet at strikke på ringene.

    Til huer bruger jeg mest den gule og den blå. Dem bruger jeg også til pandebånd/ørevarmere og halsedisser.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Min mor spørger efter hvilken ring i bruger til at lave vanter på?
    For hun har købt den lyserøde ring , som hun skal bruge i følge opskriften , men hun synes at vanten blir alt for stor omkring håndleddet ..

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Undskyld, at jeg først svarer nu. Jeg har været til vævning hele eftermiddagen.

    Jeg bruger en lille, rund en af træ, som er 10 cm i diameter og har 12 pinde. Men man kan kun lave vanter/håndledsvarmere til små damehænder/børnehænder.

    Jeg tror, at der findes flere forskellige strikkeringe, fordi det er nogle forskellige farver i de forskellige størrelser, har jeg på fornemmelsen. Ja, hvis den lyserøde er på størrelse med min næstmindste ring (14 cm i diameter og 24 pinde) er for stor til vanter.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    21 Nov 2007
    Geografisk sted
    sæby, nordjylland
    Indlæg
    17
    jeg syns lige jeg også vil deltage her. jeg strikker sokker (ikke strømper), på den lyserøde ring. hvis i slår garn om pindene, 3 runder, før i begynder og strikke, så blir det tættere. dvs den 3 runde er strikkeklar, nederste tråd trækkes over 2 tråde. næste runde vikles kun en omgang, igen nederste tråd over 2 tråde osv. det er kun første omgang der vikles om så der er 3 tråde. derefter vil der altid være 3. man strikker som man ville gøre hvis der kun er 2 tråde også indtagninger osv. på disse sider er der strikke ringe som svarer til pind 3 og også blir som alm pindestrik. jeg har til strømper, trøjer i forskellige str. de er rigtig gode hvis man vil det ser ud som alm pindestrik. dalooms - cinwood crafts - karens craft suplies. jeg syns bedst om dalooms, da de har meget udførlige mønstre der er gratis. vh ulla
    ps. var ellers igang med hundehulds poncho trøje, men er nu sat ud af spillet med den, pga en prop i hjernen. æv osse.

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg har godt set, at man kan strikke dobbeltstrik (tættere). Men jeg har endnu ikke prøvet det. Men så kan man jo ikke strikke vrang, fordi garnet skal være neden under den maske, der skal strikkes. Eller er der noget, jeg ikke forstår?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Min mor har strikket rib med dobbeltstrik , men det kom til at se helt tosset ud , så det droppede hun igen ..

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Jeg mener mors lyserøde ring er 13 cm i diameter , eller deromkring .. Det er den som man skal bruge i følge opskriften , men det blir alt for stort ..
    så om det er en fejl i opskriften , eller om det er min mor som laver fejl , det vides ikke ..

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •