Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 67

Emner: strikkeringe .

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Citat Oprindeligt indsendt af CarinaHorsmark Se meddelelser
    den mindste ring jeg har er med 36 tapper , så må jeg jo prøve på den ;)

    Min mor købte den rektangulærer til mig , så tænkte jeg ville forsøge at lave et tyndt tørklæde på den , men kan slet ikke greje hvordan jeg skal gøre .
    Så nu er jeg da kommet på lidt af en opgave ..
    Jeg glemte at skrive at tasken kun måler ca 20 x 17 cm.

    Jeg har også en rektangulær, men har endnu ikke prøvet at strikke på den. Ville gerne strikke halstørklædet som er på modsatte side at øreklaphuen i opskriftsbladet fra Panduro. Er det også det du vil strikke?
    Mange hilsener

    Kastanje

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Citat Oprindeligt indsendt af Kastanje Se meddelelser
    Jeg glemte at skrive at tasken kun måler ca 20 x 17 cm.

    Jeg har også en rektangulær, men har endnu ikke prøvet at strikke på den. Ville gerne strikke halstørklædet som er på modsatte side at øreklaphuen i opskriftsbladet fra Panduro. Er det også det du vil strikke?

    Jeg er kommet igang med tørklædet nu , jeg lavede det bare ud fra fantasien , men det mindre meget om det som er i bladet fra pabduro hobby .. Det er faktisk rimelig nemt at lave , når man først har fundet ud af at greje hvordan man lige skulle gøre :D

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Du/I skal bare strikke på helt almindelig måde lige som I gør på de runde ringe. Man kan godt strikke frem og tilbage både på de runde og den rektangulære "ring". Jeg er ved at strikke et ribstrikket halstørklæde på min lilla "ring". Men det tager noget tid at få noget færdigt på den. Så jeg har endnu kun strikket nogle få cm.

    Det er en stor og dygtig datter, du har, Kastanje! Det er flot, at hun kan finde ud af at bruge strikkeringene.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #24
    Tina Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Kastanje Se meddelelser
    Min datter har lavet tasken på ringen med 31 tapper, så har jeg hæklet den sammen i bunden, mormor har sat foer i, og bagefter har jeg strikket en hestetømme som hank.


    Jeg har iøvigt fortalt hende om jeres kommentarer (hun er jo kun lige startet i børnehaveklasse og kan ikke læse endnu) og hun er pavestolt af roserne for sin taske
    Hun skulle da næsten have sin egen profil her på Rokken, lige som de andre kreative børn har.

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Jeg tænkte om der er nogen af jer , som kan forklarer mig hvordan man strikker rib på dem? Jeg kan slet ikke greje forklaringen i hæftet , og min mor er også på helt bar bund med hvordan man gør det .

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Carina! Gå ind her og læs min forklaring i besked nr. 11!

    http://www.rokken3.dk/forum/showthre...916#post194916

    Det er forklaringen på vrangmasker. Når du strikker rib, strikker du bare skiftevis ret- og vrangmasker. Lige som du også gør det med strikkepinde.

    Jeg er også stadig nybegynder i at strikke vrang på strikkeringene. Det går langsomt for mig, men jeg er stædig og jeg vil øve mig i at strikke ribstrik på dem. Når du har prøvet et par gange efter min forklaring, så kan du sikkert snart strikke vrang i søvne, Carina.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Det lyder jo slet ikke så svært , det vil jeg forsøge at se om jeg kan finde ud af i løbet af dagen ..

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Øvelse gør mester, Carina!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    så fandt jeg ud af at strikke ribstrik på ringene , det tager dog sin tid .
    Men er nu sikker på at med noget øvelse så går det lidt hurtigere :)

    Regner med at jeg vil forsøge at ligge nogle billeder ind af de ting jeg har fået lavet imorgen ..

    Mit nye projekt på ringene tror jeg blir et halstørklæde og en hue i et , når jeg lige har besluttet hvilket garn jeg vil bruge til det :D

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det er godt, Carina!

    Skidt med at vi ikke er så hurtige til ribstrik! Hovedsagen er, at vi får strikket noget. Det behøver jo ikke at være færdigt lige med det samme.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •