Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 67

Emner: strikkeringe .

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det kan ikke undgåes, Kulby! Der vil altid være lidt "lufthuller" mellem maskerne ligemeget, hvor tykt garn, du bruger. Men huen (eller hvad du laver) bliver jo varm nok alligevel. Og hvis du trækker lidt i det, så bliver hullerne ligesom lidt mindre. Jo tyndere garn, des flere tråde (nøgler) skal du bruge samtidig, så maskerne bliver tykke nok.

    Til Kastanje vil jeg bare sige: Gå over i tråden: "Quick knit" og læs min forklaring om, hvordan man strikker vrang der. Det tog også mig et stykke tid, før jeg forstod, hvordan jeg skulle gøre. Du skal nok få det lært, Kastanje!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Nu har jeg været i panduro hobby og købt det hæfte med pigen med øreklap huen , så jeg kan sidde med forklaringen foran med ..
    Men jeg er ved at lave en hue nu , med sådan noget lyserødt Ravenna garn , men da garnet ikke er helt billigt når det skal være så tykt , så blir det jo en halv dyr hue , da jeg allerede er igang med 2. nøgle..

    Men det gik op for mig ude i panduro hobby hvor mange ting man egentlig kan lave på ringene , det er da helt vildt , og jeg som bare troede at man kun kunne lave huer ..

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Det kan godt betale sig at købe garn andre steder end panduro, deres garn er nemlig ret dyrt...

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Ja, garnet skal være rimelig tykt eller alternativt dobbelt. Min datter brugte to slags garn til sin taske, så der ikke blev huller.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Mange hilsener

    Kastanje

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Sikke en sød taske, Kastanje!

    Ja, Carina! Det kan godt blive lidt pebret med garn ude hos Panduro. Køb noget godt billigt garn et andet sted og læg det enten dobbelt, 3-dobbelt eller 4-dobbelt, alt efter, hvor tyk tingen skal være. Det er vist kun fantasien, der sætter grænser for, hvad man kan lave på en strikkering.

    Jeg tænker også på, at man må kunne bruge sådan noget uldgarn, der kan filtes og så bare strikke tingen rigelig stor og filte den bagefter. Det er måske ikke så dumt!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Kastanje , jeg elsker tasken .. Ved du om din datter har lavet den på selve ringen eller på den rektangulærer ?

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Citat Oprindeligt indsendt af CarinaHorsmark Se meddelelser
    Kastanje , jeg elsker tasken .. Ved du om din datter har lavet den på selve ringen eller på den rektangulærer ?
    Kastanjes taske ser ikke så stor ud, så jeg tror den er lavet på en af de mindre ringe og så er den enten hæklet eller syet sammen i bunden bagefter. Men det er en god ide, Kastanje! Tasker har jeg slet ikke tænkt på endnu. Jeg kunne tænke mig at lave et sjal (eller en poncho) i flere dele og så hækle dem sammen til sidst.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #18
    Tina Gæst
    Det er en rigtig flot taske din datter har strikket

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Citat Oprindeligt indsendt af CarinaHorsmark Se meddelelser
    Kastanje , jeg elsker tasken .. Ved du om din datter har lavet den på selve ringen eller på den rektangulærer ?
    Min datter har lavet tasken på ringen med 31 tapper, så har jeg hæklet den sammen i bunden, mormor har sat foer i, og bagefter har jeg strikket en hestetømme som hank.


    Jeg har iøvigt fortalt hende om jeres kommentarer (hun er jo kun lige startet i børnehaveklasse og kan ikke læse endnu) og hun er pavestolt af roserne for sin taske
    Mange hilsener

    Kastanje

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    den mindste ring jeg har er med 36 tapper , så må jeg jo prøve på den ;)

    Min mor købte den rektangulærer til mig , så tænkte jeg ville forsøge at lave et tyndt tørklæde på den , men kan slet ikke greje hvordan jeg skal gøre .
    Så nu er jeg da kommet på lidt af en opgave ..

Side 2 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •