Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 7 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 67

Emner: strikkeringe .

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316

    strikkeringe .

    Heej .
    Min mor har købt sådan nogle strikkeringe til mig, som der er på tilbud i kvickly xtra denne uge, og jeg synes faktisk at det er meget sjovt at strikke på dem.
    Men der er kun en opskrift på hvordan man laver huer på dem, så mit spørgsmål er nu, om der er nogen som har prøvet at lave andet på dem? eller om i ved om det er muligt at lave andet på dem? Evt hvordan?

    På forhånd tak :P

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Du kan også gå i Panduro og købe et par strikkehæfter om strikkeringestrikning. De koster 19 kr. pr stk.

    Jeg har lavet både huer, halsedisser, pandebånd/ørevarmere, et par halstørklæder og flere håndledsvarmere (fingerløse vanter) og et enkelt rør (der er så stort, at man kan bruge det både til hue og halsedisse samtidig.

    Inde i en (eller to) af de tråde, Galleri har givet dig, kan du se, hvordan jeg lukker af, når det ikke skal lukkes af som til en hue. Det kan godt være at det ikke er den rigtige måde, men den kan jeg ikke finde ud af. Min metode med 1 eller 2 luftmasker mellem maskerne fungerer fint for mig.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Du kan også gå i Panduro og købe et par strikkehæfter om strikkeringestrikning.
    Jeg mener faktisk, at man endda kan downloade strikkehæfterne gratis.

    Min datter har lavet en taske til sig selv på strikkeringene.
    Mange hilsener

    Kastanje

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg er lige ved at ribstrikke en sort hue på den gule ring lige nu.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    i det hæfte man kan købe i panduro hobby , står der deri hvordan man f.eks ribsrikker ?
    Hvad for noget garn bruger i til at lave huer af ?

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Ja! Bagi det blad, hvor der er en dame med en blå øreklaphue med en blomst (det er det eneste jeg har), er der forklaringer på vrang, ribstrik og noget, der hedder dobbeltstrikning. Og på bagsiden er der en billedserie, som også forklarer det godt. Det er det hæfte, jeg har lært at strikke vrang efter. Ribstrik er jo bare 1 ret og 1 vrang (eller flere masker ad gangen). Ellers prøv at følge min forklaring på vrang. Når man har strikket den nye maske nedefra og gennem den gamle maske, så tager man det hele af pinden og sætter den nye maske tilbage på pinden. Det tog også lidt tid for mig, før det gik helt op for mig. Men nu strikker jeg vrang (selv om det går lidt langsomt for mig endnu). Når jeg får vænnet mig til det, så kommer det til at gå hurtigere.

    Jeg bruger alt muligt slags garn. Hvis garnet er tyndt, så tager jeg bare 2 - 3 tråde mere (så jeg strikker med flere nøgler garn samtidig). Hvis du f.eks. bruger noget tykt uldgarn, så behøver du kun at bruge et nøgle garn ad gangen. Du kan nok bedst føle dig frem, for at finde ud af, hvor tykt garn, du skal bruge (om du skal bruge 1, 2, 3 eller 4 nøgler garn samtidig). Jeg har endnu aldrig været oppe på 5 nøgler samtidig. Hvis du bruger tyndt bomuldsgarn, kommer der nok til at gå temmelig mange nøgler til samtidig.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Når man har strikket den nye maske nedefra og gennem den gamle maske, så tager man det hele af pinden og sætter den nye maske tilbage på pinden.
    Strikkelene - jeg fatter bare ikke en meter, for mig er det nærmest russisk, jeg kan slet ikke se det for mig.....men det siger nok bare mere om mig end om din forklaring
    Mange hilsener

    Kastanje

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    16 Jul 2009
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    71
    Jeg har også købt dem, men har problem med at det jeg laver slet ikke bliver tæt Jeg snor garnet om hver pind hele vejen rundt i alle omgange, det er sådan jeg har forstået opskriften der var med, men det ser bare slet ikke rigtigt ud...

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Jo tykkere garn, jo mere tæt, tyndere garn åben mellem maskerne. Det har jo noget at gøre med den afstand der er imellem pindene man snor tråden omkring. Så brug noget meget tykt garn, det bliver flottets.
    Citat Oprindeligt indsendt af kulby Se meddelelser
    Jeg har også købt dem, men har problem med at det jeg laver slet ikke bliver tæt Jeg snor garnet om hver pind hele vejen rundt i alle omgange, det er sådan jeg har forstået opskriften der var med, men det ser bare slet ikke rigtigt ud...
    Mvh. Marianne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    16 Jul 2009
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    71
    Citat Oprindeligt indsendt af strikkelise Se meddelelser
    Jo tykkere garn, jo mere tæt, tyndere garn åben mellem maskerne. Det har jo noget at gøre med den afstand der er imellem pindene man snor tråden omkring. Så brug noget meget tykt garn, det bliver flottets.
    Det jeg har strikket det sidste i er til pind str 9! Og problemet er der stadig...

Side 1 af 7 12345 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •