Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 6 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste
Viser resultater 51 til 60 af 65

Emner: Tulipandugen - en føljeton

  1. #51
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    198

    Dugen blev sendt til Hundeuld i går

    Ja jeg er så spændt på om dugen mon er nået frem allerede idag - hvilket muligvis er en anelse optimistisk hehe
    Knus fra
    MetteG
    Hjemmestrikkede strømper er en kærlighedserklæring

  2. #52
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Citat Oprindeligt indsendt af MetteG Se meddelelser
    Ja jeg er så spændt på om dugen mon er nået frem allerede idag - hvilket muligvis er en anelse optimistisk hehe
    Knus fra
    MetteG
    Glæder mig.. posten har ikke været her endnu, nogen gange kommer han kl 17
    Send lige en PB hvor meget du har lagt ud i porto, så jeg kan overfører pengene til dig...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #53
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    180
    Måske er det allerede nævnt - men jeg kan bare ikke finde det - så derfor spørger jeg lige: hvad er dugens diameter ?
    fra Tove

  4. #54
    lis ai Gæst

    tulipandugen

    Hvor finder jeg opskriften på tulipandugen? Har ledt i downloads; Men kan ikke finde ud af det.
    Kh Lis

  5. #55
    Tilmeldingsdato
    01 Nov 2008
    Geografisk sted
    9800 Hjørring
    Indlæg
    108
    hvor er den bare flot!!! Om jeg fatter det kan lade sig gøre at blive færdigt med noget som helst på de små pinde! .... og så det indviklede mønster
    The pen is mightyer than the sword

  6. #56
    OPR1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Hvor finder jeg opskriften på tulipandugen? Har ledt i downloads; Men kan ikke finde ud af det.
    Kh Lis
    Opskriften på dugen findes ikke længere i Links Download men prøv at sende Mette, som har strikket den, en pb. Måske har hun opskriften

  7. #57
    lis ai Gæst
    Tusind tak Galleri. Det vil jeg straks prøve.
    Kh Lis

  8. #58
    lillebi Gæst
    En rigtig flot dug og det er et kæmpe arbejde du har lavet. Jeg har selv lavet et par stykker, min seneste var fra nurhanne men æv der var så mange fejl i opskriften men færdig blev den. Har investeret i bøgerne kuntstrik 1 og 2 fordi jeg har en drøm om at få lavet en stor dug til mit runde spisebord.....engang :-)

  9. #59
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    198

    link til tulipandug

    Hej alle
    Nu er der flere der har spurgt til opskriften. Jeg har et link her, der burde virke:
    http://www.flittigehaender.dk/pages/DSCN1039.html

    Knus fra MetteG
    Hjemmestrikkede strømper er en kærlighedserklæring

  10. #60
    Tilmeldingsdato
    25 Mar 2008
    Geografisk sted
    8300 Odder
    Indlæg
    11
    Hej.. Jeg kan så fortælle at den hjemmeside er min, og jeg har været glad for at følge denne tråd, og glad for at få at vide at afhæklingen ikke er klart nok skrevet, jeg vil prøve at ændre den. Når jeg skal spænde duge ud, laver jeg en kartoffelmels blanding ( rører ca 2 tsk kartoffelmel ud i koldt vand, og heri hælder jeg kogende vand til det har en koncistens af sådan ca hyldebærsuppe) det lader jeg så blive koldt, og putter min nyvaskede stadig fugtige dug i, gennemvæder den rigtig gort med stivelsen. til udspændingen har jeg et par meget store flamingo plader ( kan købes i trælasten) der har jeg et stykke bagepapir der dækker pladen, hvor jeg har tegnet cirkler og inddelt dem i lagkager så jeg har nogen linier at spænde ud efter, så sætter jeg en RUSTFRI knappenål i alle luftmaske buerne, og lader den ligge og tørre et par dage. Skal jeg sende en dug eller transportere den ruller jeg dem om et kraftigt paprør. Håber dette var et par brugbare tips, ellers står jeg altid gerne til rådighed med en hjælpende hånd.

    Strikkeglade hilsner Vibeke

Side 6 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •