Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: stencil

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Prescott Valley, Arizona
    Indlæg
    125

    stencil

    Jeg har nogle udklip som jeg gerne ville have malet op på min væg. Tænkte at jeg kunne skære dem ud så jeg kan duppe maling på. Men hvad skal jeg skære dem ud i? Nogle forslag, det skal jo være noget der kan holde til at man dupper maling på uden at gå istykker
    Hilsen Grethe

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Kan du ikke få lov til at låne sådan en over heder( staves det sådan) også sætte motivet op på væggen med den, og lav så en skitse på væggen efter det mønster der kommer op.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    lillebi Gæst
    Jeg har med succes gjort det med de kraftige plastik lommer ( ikke de tynde, de går i stykker) jeg delte lommen og fik to stencils ud af hver, tegnede mønstert over,skar ud og kunne sætte lommen op med maler tape. Lommen er lige til at tørre af, bagefter. Men den ene lomme tørre kan man bruge den næste.

  4. #4
    klasus Gæst
    Ja en overheader eller en projektor kan bruges til størrer emner, men hvis du vil lave stencils så er lamineringslommer gode. Lommerne skal lamineres UDEN der ligger noget indeni og skal helst være af den lidt kraftigere kvalitet. Så kan du tegne dine mønstre over og skære dem ud.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Jeg kan også anbefale en plastikdug - til store emner, hvis man ikke har en projektor/overheader. Tegn op, skær ud og genbrug så mange gange som nødvendigt.

    Find gerne en gennemsigtig dug, så er det lettere at placere stencil, når du skal hænge det op på væggen...

    Sørg for at stencil sidder helt inde på væggen - meget tæt - placer evt malertape der er bukket rundt, så det klæber på begge sider, bag på stencilen, på strategiske steder. Således er der mindre chance for at det rykker sig mens du "dupper"

    God fornøjelse...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    10 Feb 2007
    Geografisk sted
    Prescott Valley, Arizona
    Indlæg
    125

    Gode ideer!

    Ih tak skal i have jeg vil prøve lamineringslommerne tror jeg, som nogle af jer ved så er jeg jo grandefreak, og har fundet 7 granddanoiser som løber så man kan se når de sætter af svæver i luften og rammer jorden igen (tegninger) dem vil jeg jo gerne have på min væg op ad min trappe til 1. salen. Så tusind tak for rådene.
    Hilsen Grethe

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •