Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Hoppe-elastik

  1. #1
    susja Gæst

    Hoppe-elastik

    Mine børn har lige fået en hoppe-elastik. Men jeg kan ikke huske hvordan de skal bruge den. Det er noget med at én står i hver enden, med elastikken om benene. Men hvad skal man så?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    02 Jun 2008
    Geografisk sted
    9740 Nordjylland
    Indlæg
    240
    Gud ja hvordan gjorde man

    Et eller andet med tallene op til 10..

    1= hop ind i mellem elastikken og ud
    2= hop med hver elastik mellem benene
    3= 1og 2

    Men så kan jeg ikke huske mere..

    man kunne også holde elasikken i en lang snor...så skulle man over i ankel-knæ-lår-liv-skulder højde så lang op man kunne komme..til sidst med vejrmøller og strakte tæer..

    Det er vist noget af det der er gået i glemmebogen..
    Marianne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg kan huske, at jeg bandt den ene ende af elastikken til et træ og den anden rundt om en stolpe og så kunne jeg hoppe helt alene i vores have i Sorø.

    Man står med et ben på hver side af den ene side af elastikken og hopper 3 gange. Så vender man sig om og hopper 3 gange på den anden side. Derefter står man imellem snorene og hopper over dem med et ben på ydersiden af side af snoren.
    Når vi var mindst 3 til at hoppe, så kunne de, der holdt elastikken holde den meget højt oppe og så skulle man lige som prøve at "klatre over" snoren. Man måtte løfte benene meget højt op.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg kommer lige i tanke om, at der også sommetider var 3 til at holde elastikken, så man lavede en trekant og 3 kunne hoppe samtidig.

    Det er næsten lige som at sjippe.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg kommer lige i tanke om, at der også sommetider var 3 til at holde elastikken, så man lavede en trekant og 3 kunne hoppe samtidig.

    Det er næsten lige som at sjippe.
    Ja, og hvis man var 4 til at holde elastikken, så blev det sværere for den der hoppede, for man skulle rundt i alle hjørnerne Kan huske at det var vildt sjovt at hoppe i elastik
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Ja jeg kan ihvertfald huske noget med at krydse de 2 langsider på elastikken og hoppe ud af mønsteret uden at kludre.....der står lidt om det i det sidste link som hundeuld har skrevet op....

  8. #8
    susja Gæst
    Jeg synes jeg kan huske noget om nogle forskellige figurer - ligesom Mafalda skriver. Men det er nok nogle figurer man selv finder på. I hvert fald lader det til, at man kan bruge en hoppe-elastik på forskellige måder. Vi må til at lege - tak for hjælpen

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hiver lige den her frem igen, nogen der har minder eller lige frem hopper
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    eller lige frem hopper
    Hæ hæ...tror at jeg vil skåne naboer og eventuelle stakler, der skulle komme forbi mine vinduer, for synet og lyden. De kunne jo risikere at tro, at der var flyttet en elefant ind.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •