Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 16 af 16

Emner: angående møl

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af jettefb. Se meddelelser
    Jeg sørger også for at lufte ud. Og husker at lukke vinduet om aftenen.
    Håber det er nok.
    Jeg er nu heller ikke sikker på at det er et møl jeg har fundet. Eller om det er dem vi kalder natsværmer. Jeg kan ikke se forskel.
    Det lyder barsk, men du kan se forskel på dem hvis du gnider deres vinger - får du et sølv skær på fingerne når du gnider dem mellem dine fingre, så er det et møl du har i hænderne.

    Har selv måtte lade to store vævede uldtæpper til mølguderne fordi jeg for år tilbage troede vi havde mange natsværmere...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Citat Oprindeligt indsendt af jettefb. Se meddelelser
    Jamen det jeg tænker på er at der står at man kan opbevare uldgarn i plastikposer Det vil være meget nemmere for mig.
    Rådet fra laboratoriet er derfor, at man pakker uldtøj, garn og lignende, der ikke bruges jævnligt eller gemmes væk om sommeren, i fuldstændig tætte plastik- eller papirsposer.

    Ja jeg ved også at man ikke bør opbevarer uld i plastposer, men før jeg hørte det ,havde jeg uld fra mine første får, det må være ca 22-23 år siden. Ulden blev blev lagt i plastposer og er der den dag i dag! - Og ja, til nålefilt er det fortsat brugbart???

    Tilgengæld begyndte jeg at lære, at uld skal opbevares i papir sække, her har jeg tilgengæld også prøvet og få møl - og måtte fylde fryseren med uld???

    Så ja - jeg.... Måske er det som alt andet, man må prøve sig frem. Eller det med plastpose, er opstået fordi en har haft dårlige oplevelser, med den måde at opbevarer uld på???
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  3. #13
    Lullu Gæst
    Prøv at kikke her:
    http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/moelitex.htm

    Der er forskellig "spændende" læsning om møl...
    Nederst, under forebyggelse, står at længere opbevaring er bedst i plastikposer.

    Vh Louise
    Sidst redigeret af Lullu : 16-07-2010 kl. 11:54 Årsag: tastefejl

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2008
    Geografisk sted
    5471 Søndersø
    Indlæg
    146
    Citat Oprindeligt indsendt af "Brumby" Se meddelelser
    Det lyder barsk, men du kan se forskel på dem hvis du gnider deres vinger - får du et sølv skær på fingerne når du gnider dem mellem dine fingre, så er det et møl du har i hænderne.

    Har selv måtte lade to store vævede uldtæpper til mølguderne fordi jeg for år tilbage troede vi havde mange natsværmere...
    Jeg har prøvet at gnide på vingerne. Og det ligner ikke sølv men noget brunt støv.
    Jeg har det døde dyr liggende her ved siden af min pc
    Men jeg har kun fundet denne ene.
    På mandag går jeg i gang med at åbne alle mine kasser med garn. Jeg håber ikke der er nogen overraskelser til mig
    Mange strikkehilsner fra jettefb

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Måske det til syvende og sidst er meget godt at have noget møl sprey stående i baggrunden - sådan hvis en nu skulle komme flyvende forbi... - så kan de lærer det, kan de.....
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  6. #16
    Lullu Gæst
    Jeg krydser for dig, Jettefb!!

    Vh Louise

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •