Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: angående møl

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2008
    Geografisk sted
    5471 Søndersø
    Indlæg
    146

    angående møl

    Jeg har altid hørt at man ikke måtte gemme sit uldgarn i plastikposer. Men så så jeg lige dette her http://politiken.dk/tjek/dagligliv/t...icle437646.ece
    Hvad mener I? Jeg er skrækslagen for at der skal gå møl i alt mit uldgarn som jeg har på lager.
    Mit egen lille private garnlager. Jeg lider af garnomani
    Jeg har fundet et møllignende udseende dyr i min vindueskarm på det værelse hvor jeg opbevare mit garn.
    Mange strikkehilsner fra jettefb

  2. #2
    Thomas' mormor Gæst
    Efter jeg har fået garncentral får jeg knopper, hvis jeg ser bare skyggen af en møl. I øjeblikket har jeg 2 nøgler Kauni (eget garn) i fryseren, fordi ..... ja det kan i nok gætte. Varmestuestrikket bliver opbevaret i flyttekasser med cedertræsstykker, og så beder jeg ellers til de højere magter.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Jamen, jeg så en tråd her på Rokken, hvor der blev lavet nogle rigtigt søde lavendel-buketter, og der stod vist også noget om at lavendel holder møl væk....mon det passer?

    Tja...det ser ud til at det passer:

    http://hus-raad.dk/sadan-holder-du-m...-med-lavendel/
    Sidst redigeret af bubbihund : 15-07-2010 kl. 20:19 Årsag: Link fundet
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    21 Jun 2008
    Geografisk sted
    lyngerup i jægerspris 3630
    Indlæg
    261
    det er da lige før jeg bare skal ha´en fryser til alt mit uldgarn.
    i stedet for et nyt skab til opbevarring
    så strækker det måske også meget læææængere
    kinoll

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2008
    Geografisk sted
    5471 Søndersø
    Indlæg
    146
    Jamen det jeg tænker på er at der står at man kan opbevare uldgarn i plastikposer Det vil være meget nemmere for mig.
    Rådet fra laboratoriet er derfor, at man pakker uldtøj, garn og lignende, der ikke bruges jævnligt eller gemmes væk om sommeren, i fuldstændig tætte plastik- eller papirsposer.
    Mange strikkehilsner fra jettefb

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Jamen, jeg så en tråd her på Rokken, hvor der blev lavet nogle rigtigt søde lavendel-buketter, og der stod vist også noget om at lavendel holder møl væk....mon det passer?

    Tja...det ser ud til at det passer:

    http://hus-raad.dk/sadan-holder-du-m...-med-lavendel/

    Det var mig med de buketter og jeg havde mange flere lavendler end jeg kunne nå at binde sidste år. Jeg klippede buketter og anbragte dem rundt om mellem mit uld, uldgarn og uld tøj. Det vil nok være for optimistisk at stole på lavendel som det eneste man gør for at holde møllene væk, men jeg tjekker jævnligt og har ikke fundet nogen endnu i år. Buketterne dufter i øvrigt stadig dejligt og bortset fra at de drysser er der kun fordele ved at bruge dem.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    7 9 13

    Jeg har aldrig haft møl i mit uld i de 24 år jeg har arbejdet med uld.. Jeg sørger for fugtigheden er hvor den skal være - har hygrometer i mit værksted og da vi har et hus der i den grad har problemer med at få fugtigheden op så ser vi altså ikke møl.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    lillebi Gæst
    Nu er der da gået total panik i mig..... Vi har fundet en hel del møl indenfor de sidste par dage, så den har stået på udpakning af flyttekasser og tjekning af garn og uld...der er ingen tegn på angreb i de ting,gudskelov for det havde jeg ike lige kunnet overskue lige nu.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2008
    Geografisk sted
    5471 Søndersø
    Indlæg
    146
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    7 9 13

    Jeg har aldrig haft møl i mit uld i de 24 år jeg har arbejdet med uld.. Jeg sørger for fugtigheden er hvor den skal være - har hygrometer i mit værksted og da vi har et hus der i den grad har problemer med at få fugtigheden op så ser vi altså ikke møl.
    Jeg sørger også for at lufte ud. Og husker at lukke vinduet om aftenen.
    Håber det er nok.
    Jeg er nu heller ikke sikker på at det er et møl jeg har fundet. Eller om det er dem vi kalder natsværmer. Jeg kan ikke se forskel.
    Mange strikkehilsner fra jettefb

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •