Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 14

Emner: Sy af gardinstof?

  1. #1
    Elise Gæst

    Sy af gardinstof?

    Alle I flittige på Rokken - kom med nogle kreative forslag til nemme ting, man kan sy af gardinstof. Jeg har både store og små stykker - både kunststof og bomuldsstof.
    Jeg har syet små og store indkøbsposer, små poser med løbegang og snor, men mangler lige nogle nye ideer. Det skal være nemt at sy - gerne en opskrift med fotos. Tingene vil blive solgt - mest på vores årlig Novembermarked til fordel for et projekt for at hjælpe andre.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Hvad med bolde i forskellige størrelser, evt. med en lille bjælde i, til børn.

    Hvis der er lidt hold i stoffet, er hjemmesyede bøllehatte altid et hit.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Du kan lave nogle puder - der kan du også bruge hvad du måtte have af bånd og dekorative knapper, snore og andre dimser - og du kan sætte flere stoffer sammen i den samme pude.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Der kan jo også laves brødposer. Både dem der er lidt ala steltons, dvs cylinderformede med ombukket kant. Men også de firkantede der bliver bundet sammen i siderne, så det bliver til en brødkurv...de skal jo bare have lidt pap indeni.

    Ellers er der jo også Hundeulds tråd med "rive og flå", hvor man kan hækle nogle tæpper af stofstrimler, eller betrække rammer, kranse, bøjler osv osv....prøv at kigge i den tråd, for der er også en masse gode idéer:

    http://rokken3.dk/forum/showthread.p...highlight=rive
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2008
    Geografisk sted
    Nord for Varde - 6880
    Indlæg
    136
    ammepude - grydelapper - hagesmække???
    Norby

    Medlem af Krea-vest

  6. #6
    Elise Gæst
    Tak for ideerne indtil nu - jeg har endnu ikke lige fundet noget, som jeg lige har lyst til at gå i gang med - det er mest kunststof-gardinstof jeg har, så det begrænser jo brugen synes jeg. Men kom bare med flere ideer.....

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300
    burda har i denne måned en morokkos sidepude, hvor man syer trekanter sammen som og samler spidsen i midten af sidepuden med en kanp, bunden er gerne ensfarvet.

    jeg synes, at sådan en pude er spændende, og her kommer diverse stofrester rigtigt til nytte.
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  8. #8
    Elise Gæst
    Jeg har syet en masse små gaveposer (f.eks. til et stykke sæbe eller lidt dukketøj) - og også nogle større - nogle af de større har jeg syet en patchworkblok udenpå - tit har man som quilter en blok tilovers fra et eller andet projekt - jeg vil også prøve at sy hæklede flakoner udenpå. Det ser jo efter min mening lidt pænere ud med sådan en gavepose i stedet for gavepapir - det skåner miljøet og den kan bruges igen...

  9. #9
    crazyknitter Gæst
    Hejsa!
    Jeg har syet flere af denne slags http://www.familiejournal.dk/Handarb...20poserne.aspx
    der er også denne her http://www.familiejournal.dk/Handarb...20haanden.aspx
    ved ikke om de link kan bruges.
    Kærligst Crazyknitter

  10. #10
    Nora Gæst
    Jeg har forsøgt med patchwork på snor og syntes det er rigtig sjovt. Du kan lave nogle flotte tasker, brødkurve, skåle eller underlag (dækkeservietter, varmeskåner eller "dims" til krus/glas) af det. Det er kun fantasien der sætter grænser. Du kan bruge alt slags stof til det.
    Her er link til, hvordan de kan laves. http://www.rokken3.dk/forum/showthre...patchwork+snor
    Held og lykke med projektet.
    Nora

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •