Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 17 af 17

Emner: Pynte lommetørklæder

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Jeg har et enkelt tilbage fra jeg var lille, med en lille smal hæklet kant....men jeg har det faktisk mest liggende for at gøre det efter! kan i fortælle mig hvordan man nemmest laver den første kant altså hvis man vi starte direkte på kluden? og hvordan får man det pænt hvis man syr den færdige kant på? For ja jeg vil gerne gå med dem, jeg har nogen gange et øje der løber i vand og det er ikke så rart at bruge papirservietter ved øjnene....så det er de gode til. Jeg har købt almindelige herrelommertørklæder (det er hvad man kan få) men hvis jeg hæklede en fin kant gjorde det jo ikke noget at jeg klippede lidt af (og nej det er ikke de ternede :P de er hvide :D)

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Brug en hæklenål 0.75 med et spids hoved, det er de fleste ved den størrelse

    Man ruller stoffet 2 gange ca 2 mm i hver ombuk imens du hækler fastmasker hele vejen rundt ved at skubbe stoffet fra hinanden med spidsen af hæklenålen., HUSK 3 masker i hver hjørne. Lav heller for mange fast masker end for få.

    Det er vigtig du gør det ens på alle 4 sider, det er det der giver det resultatet. Derefter er der frit slav i hvad du vil lave af mønster..

    På syet blonde:
    Der kan du lave en række knaphul sting rundt i den oprullet kant og så på sy blonden i de knaphulsting.
    Du kan også vælge at lægge blonden op at stoffet som du ruller og samtidigt sy blonden på i hug
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Okay :D tusind tal Hundeuld! det med at hækle den direkte på er nok det der skal prøves først :D men nu har jeg jo liiiiige en parasol eller 2 der skal være færdig også og så var der vist lige min sommerbluse....og alle ufoerne! nå men et lommetørklæde er jo en let lille ting til tasken...

    Endnu engang tak, den forklaring bliver jeg glad for!

  4. #14
    Tut Gæst
    Det første lommetørklæde fik jeg til at lægge ind i salmebogen til min konfirmation 16-4-1961.

    Det andet havde min mormor lavet til mig i samme andledning, så jeg havde begge lommetørklæder med i salmebogen.

    Til min nieces konfirmation laved jeg et til hende. Det har jeg desværre ikke billed af

    fra Tut
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvor er det dejligt at se dine Tut
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er der flere der har deres pynte lommetørklæder liggende vi må se.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Maja er ved at kniple kant til sit eget konfirmations lommetørklæde som hun skal bruge til foråret

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •