Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 8 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 72

Emner: Ud af en stamme kom

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Jeg vil også vise sådan nogle træer.

    De 2 første er nogle gamle træer i nærheden af, hvor jeg bor i Aalborg Ø., der er skåret ud som skulpturer.

    De 2 næste (hvis jeg kan få dem frem i min photobucket - kunne ikke uploade dem fra min computer) er et gammelt træ, der står på stationen i Bedsted, Thy. Det var gået ud og så skar de en dame med en "jordemodertaske" ud af træet. Jeg synes hun ligner en indianerkvinde. Jeg tog billederne i januar. Derfor er der sne på.

    Træer 001.jpg

    Træer 002.jpg

    http://i468.photobucket.com/albums/r...landet2001.jpg

    http://i468.photobucket.com/albums/r...landet2002.jpg
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #12
    lillebi Gæst
    Ved Kongevejen i Helsingør , næsten ved centrum står en meget smuk dame og skuer og vinker ud over Kongevejen fra toppen af sin stamme. Jeg vil prøve at få et bilede af hende når jeg kommer den vej igen. Det er ejeren af huset der har lavet hende for en hel del år siden og hun var den første af slagsen i Helsingør.

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    78
    I Indelukket i Silkeborg er der sidste år (mener jeg) lavet et stort projekt hvor flere træer blev lavet til forskellige figurer. De er bare flotte. De starter ved spisestedet derude og forsætter i skoven lige efter langs stierne
    Mange Rokkeknuz
    Inka56

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvis i har mulighed for et billed fra stederne vil det være pragtfuld.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4863 Eskilstrup Falster
    Indlæg
    64
    I parken ved Korselitze på Østfalster står der en krokodillebænk og en Adam og Eva figur kan ses på dette link

    http://www.dcfafd.dk/media(2864,1030...3%B8_PDF_2.pdf
    Varmestuestrikker
    Er kravlet ind i skabet for en periode på grund af flytning

  6. #16
    Gitte_G Gæst
    Jeg kan huske at have set flere stå rundt omkring i København. Blandt andet er der en utrolig flot en ved søerne. Jeg skal prøve at huske at tage et billede næste gang jeg kommer forbi

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Gitte_G Se meddelelser
    Jeg kan huske at have set flere stå rundt omkring i København. Blandt andet er der en utrolig flot en ved søerne. Jeg skal prøve at huske at tage et billede næste gang jeg kommer forbi
    Ja, og jeg tror ovenikøbet at det var en af de første udskårne træer i Danmark.
    Jeg kan huske, da den skulle laves, så var der snak om at den nok kun ville bestå i 10 år....det er efterhånden mere end 10 år siden, og igår da jeg kørte forbi, så stod træet i fuldt flor ...godt at det nægter at give op
    Og der er jo skåret en figur ud, som ser ud til at sidde inde i træet, og fordi træet nu står med grene og blade på, så ser det ud som om figuren sidder inde i en hule...HELT fantastisk

    På Vedbæk Strandvej, er der også skåret et træ ud, det er sket fornyligt. Det tror det skal forestille nogle svaner. Både nogle siddende og nogle der flyver. Rigtigt flot.

    Længere oppe ad Strandvejen er der en stamme, der dog ikke er skåret ud, men er malet, så den ligner en klovn virkeligt sjovt påfund. Jeg har i nærheden af Albertslund set en lignende træstup, der var malet som en girafhals og hoved ...hurra for folks kreativitet
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg vil også vise sådan nogle træer.

    De 2 første er nogle gamle træer i nærheden af, hvor jeg bor i Aalborg Ø., der er skåret ud som skulpturer.

    De 2 næste (hvis jeg kan få dem frem i min photobucket - kunne ikke uploade dem fra min computer) er et gammelt træ, der står på stationen i Bedsted, Thy. Det var gået ud og så skar de en dame med en "jordemodertaske" ud af træet. Jeg synes hun ligner en indianerkvinde. Jeg tog billederne i januar. Derfor er der sne på.

    Træer 001.jpg

    Træer 002.jpg

    http://i468.photobucket.com/albums/r...landet2001.jpg

    http://i468.photobucket.com/albums/r...landet2002.jpg
    giver dig helt ret, hun ligner en indianer - flot
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Vi var lige forbi hende 2 gange i går. Til og fra Aalborg. Jeg er jo på ferie hos min mor.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Spænde og interessant og uhyre flotte træskulpturer. jeg vil da oxo lige kikke mig omkring i mit område.

Side 2 af 8 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •