Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 20

Emner: 2-trådet halstørklæde

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833

    2-trådet halstørklæde

    Så er jeg begyndt med det nye garn, jeg købte hos "Fra Mus til Elefant" i Hurup i går.
    Jeg strikker halstørklædet med 2 tråde. Begge garner er beregnet til pinde nr. 4½ - 5. Det bliver lidt tyndere end det første halstørklæde, jeg strikkede på samme aflange/rektangulære strikkering men samme bredde. Jeg fandt 3 forskelige garner, som passer godt sammen (alle 3 flere farvede).

    Her er garnet i indlæg nr. 40: http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=21220&page=4

    Jeg har taget et billed fra begge sider af det.

    Halstørklæde2 001.jpg

    Halstørklæde2 002.jpg
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Nu er det næsten 50 cm langt. Det skifter jo farve når farverne skifter i garnerne. Jeg er ved garn nr. 3 og 4 nu. Det ser netop spændende ud, fordi farverne hele tiden skifter.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Strikkelene, hvordan er det egentlig med "pinde"størrelsen på sådan nogle strikkeringe? Altså jeg mener: hvis det var almindelige strikkepinde, hvilken størrelse pinde ville det så være ?
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg er ikke helt sikker. Men jeg har lige set på maskerne. Det svarer nok til pind 8 og opad. Ca. deromkring. Der er 36 pinde på min aflange/rektangulære strikkering. Jeg kører garnet rundt om pindene i 8-taller. Så bliver halstørklædet ens på begge sider.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg er ikke helt sikker. Men jeg har lige set på maskerne. Det svarer nok til pind 8 og opad. Ca. deromkring. Der er 36 pinde på min aflange/rektangulære strikkering. Jeg kører garnet rundt om pindene i 8-taller. Så bliver halstørklædet ens på begge sider.
    Ok, tak for svaret
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Du kan nok nøjes med nogle og 20 masker på en pind 7 - 10. Det er 27 cm bredt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Du kan nok nøjes med nogle og 20 masker på en pind 7 - 10. Det er 27 cm bredt.
    Ok, jeg har stadig kun et par runde strikkeringe, men jeg har endnu ikke fået lavet noget færdigt på dem. Jeg startede dog på en hue her i vinters, men jeg havde ikke fat i noget garn der var tykt nok. Men det var smaddersjovt at prøve. Det er jo fuldkommen som de der små dukker man havde som barn....hed de egentlig ikke bare en "strikke-lise"?
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jo, de hedder strikkeliser. Dem har jeg også 3 - 4 af i forskellige størrelser, så jeg kan lave 4 forskellige tykkelser snor.

    Hvis det er almindelig tykkelse garn (strømpegarns tykkelse), så kan du bruge flere tråde samtidig. Jeg har strikket flere huer med 3 eller 4 tråde samtidig. Du skal bare huske at strikke 30 - 35 cm til en voksenhue før du lukker maskerne af (ved at trække garnet gennem alle maskerne). En barnehue laver jeg ca. 25 cm inden jeg lukker af. Jeg strikker altid huerne på mine runde ringe.

    Kig i nogle af de andre tråde, vi har lavet om strikkeringe. Der står alt om de ting vi har lavet.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jo, de hedder strikkeliser. Dem har jeg også 3 - 4 af i forskellige størrelser, så jeg kan lave 4 forskellige tykkelser snor.

    Hvis det er almindelig tykkelse garn (strømpegarns tykkelse), så kan du bruge flere tråde samtidig. Jeg har strikket flere huer med 3 eller 4 tråde samtidig. Du skal bare huske at strikke 30 - 35 cm til en voksenhue før du lukker maskerne af (ved at trække garnet gennem alle maskerne). En barnehue laver jeg ca. 25 cm inden jeg lukker af. Jeg strikker altid huerne på mine runde ringe.

    Kig i nogle af de andre tråde, vi har lavet om strikkeringe. Der står alt om de ting vi har lavet.
    Tak, ja, jeg har haft kigget lidt i ny og næ på de ting der bliver lavet :o)
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg ved godt, at mange bruger opskrifter til strikkeringene. Men jeg strikker mere ud fra mit eget hoved. Bare man ved, hvordan man laver de forskellige masker, så kan man sagtens selv finde på noget og uden at se i en opskrift. Man ved jo godt, hvordan en almindelig hue, et par håndledsvarmere (fingerløse vanter), et halstørklæde osv. plejer at se ud.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •