Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 35

Emner: Sokker på strikkeringe

  1. #21
    flasch4 Gæst
    ved du om man kan låne bogen på biblioteket

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg købte min af MHJ, som havde en ekstra, hun ikke brugte.

    Jeg har 3 gode hæfter fra Panduro Hobby med nogle gode ideer i. Og så har jeg de 3 engelske/amerikanske hæfter jeg købte af en med-rokker (har glemt hvem det var):

    Learn to knit on Circle Looms (10 easy projects) af Denise Layman.

    More Knitting Wheel fashions (18 new projects with clear step-by-step instructions af Kathy Norris.

    Loom knitting - Learn new stitches on Circle Looms af Anne Bipes.

    Jeg ved ikke, hvor man kan købe dem, men de er meget gode.

    Jeg forestiller mig hælen lidt lige som 2 trekanter med spidserne mod hinanden og et smalt stykke strikket mellem det yderste af spidserne (som et timeglas). Sådan har jeg forstået hælen. Og jeg har fundet ud af, at de yderste masker, når jeg har taget ind og skal til at tage ud igen, skal strikkes sammen (maske 3 fra forrige række og maske 4 fra nuværende række skal strikkes sammen). Det samme gælder maske 9 og 10. Således tager man en maske op til højre for første og til venstre for sidste maske.

    Det bliver sjovt, når jeg når så langt.

    Men nu skal jeg lige være færdig med det varmestuestrik, der er ved at skulle forlade mit hjem.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Learn to knit cables on loom har en god sokkeopskrift med snoninger i siderne.. denne opskrift giver ingen huller ved hælen som panduros opskr gør. Nu kan flere hæfter (engelsk) købes i dk her:
    http://www.strikkering.dk/butik?cata...d=158750_14818

    Dvd til sokker på sokkeramme. http://www.strikkering.dk/butik?cata...0_14818#185400
    (har ej selv set dvdén)

  4. #24
    flasch4 Gæst
    hvis det er strikke ringe og rammer du spørger til
    så har jeg købt mine hos www.strikkering.dk
    hun giver en sød og hurtig betjæning
    den til at strikke sokker på ligger inde under rammer op hjemmesiden

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg sidder og leger med tanken om at prøve at strikke en vante på den, når jeg bliver færdig med strømperne. Jeg kan jo bare strikke frem og tilbage lige som jeg har gjort, når jeg skulle strikke tommelfingerhul på den lille runde strikkering. Og måske kan jeg så strikke tommelfinger af de resterende masker. Det bliver engang i fremtiden.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    01 Jun 2010
    Geografisk sted
    Fensmark
    Indlæg
    67
    Jeg har lige købt sokke strikkebrættet, men jeg kan ikke lige finde ud af om den måde man skal regne str på strømpen ud på er rigtigt. For så kan jeg ikke lave strømper til min kæreste, som det var min hensigt, han bruger str 47 .
    Hvis jeg skal lave sokker til mig selv, skal jeg bruge alle 60 pigge og jeg bruger kun str 40. Er der nogen der kan hjælpe mig

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg har 40 pinde i brug (jeg har ikke selv slået op - men MHJ siger at det er ca. str. 37-38 (min egen str. sko) - måske 40) og jeg er 22 cm rundt om anklerne. Jeg ved ikke om du skal lægge 4-6-8 pinde til. 10 er nok for mange. Ribstrikken er jo elastisk og bliver udvidet, når du trækker i den.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg har pillet hele strømpeskaftet op (det var jo det, hvor jeg havde tabt nogle masker og jeg prøvede at redde det ved at tage alle maskerne over på strømpepinde). Men nu er det pillet op og jeg er startet forfra med ribben på strikkeringen (rammen).

    Jeg VIL lære at strikke en sok på den.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg har opdaget, at jeg har lavet et par småfejl i ribstrikningen. Men man skal vide, at de er der, for at kunne se dem. Så dem lader jeg være. Det bliver sjovt, når jeg skal til at prøve at strikke hæl (og senere tå). Men jeg har fundet ud af, hvordan jeg gør.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg fik startet på et forsøg på at lave en hæl. Nu har jeg kigget på den dvd, jeg fik med sokkeringen. Jeg gjorde helt forkert med hælen. Så nu piller jeg op og øv, hvor jeg bliver ved med at tabe masker. Det ser så legende let ud, når damen gør det og hun taber ikke masker og har heller ikke 10 tommelfingre.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •