Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Rulada - 2010

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Jan 2008
    Geografisk sted
    I Danmark boede vi i Ålborg. Fra 2006 bor vi i Doha.
    Indlæg
    12

    Rulada - 2010

    Hej. Så er det også på tiden at vise nogle af mine smykker, jeg har lavet i år.
    Først et halskæde, der er vævet i Ogalala teknik.
    Ogalala.jpg
    Så kommer der smykker med forskellige halvædelsten. Teknikken – perlebrodering. Et par halskæder med vedhængerne.
    1.jpg 1a.jpg 2.JPG
    Et smykkesæt, som består af et armbånd og et halskæede med et vedhæng.
    3.jpg 3a.jpg

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Jan 2008
    Geografisk sted
    I Danmark boede vi i Ålborg. Fra 2006 bor vi i Doha.
    Indlæg
    12
    Mange tak til alle.
    Hundeuld. Smykkerne er ikke så store og ikke vejer meget (et halskæde vejer 60-80 gr). Man kan slet ikke mærke at man har dem på. Armbåndet vejer lidt mere, men kun fordi det har en metal mold inde.
    Jeg har lige lavet et billede, så I kan se smykkernes størrelser.
    3b.jpg
    Og så er der flere halskæder.
    4.jpg 4a.jpg 5.jpg 6.jpg
    Og til sidst – min største og mest komplekse arbejde jeg har lavet indtil nu – et stort hælskæde. Perlerne og alle andre elementer er syet (eller broderet) på omkring en stor og flere små halvædelsten.
    7.jpg 7a.jpg

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Jan 2008
    Geografisk sted
    I Danmark boede vi i Ålborg. Fra 2006 bor vi i Doha.
    Indlæg
    12

    Smiler

    Tusind tak for jeres kommentarer! Jeg er rigtig glad for at i synes om mine smykker.
    Jeg begyndte at lave perlearbejde for lidt mere end to år siden, før det strikkede jeg og hæklede meget. Men i Qatar er det alt for varmt med strikketøj på; derfor besluttede jeg at skifte profilen og prøve at lave noget anderledes, noget, der ikke varmer så meget. Kursus (i noget som helst håndarbejde) kunne jeg ikke finde i Doha. Så jeg begyndte at lære mig selv gennem Internet og amerikanske (for de meste) bøger, som jeg køber på amazon.com.
    Undskyld, Strikkelene, at jeg ikke svarede på dit spørgsmål (og tak for hjælpen, jspetersen). Og ja, vi boede i Aalborg før, og også i Aalborg Øst :)
    Til “Brumby”. Der findes mange Master-klasser (på Internet), hvor man kan lære arbejdsmetoder af denne teknik. Man kan selvfølgelig købe nogle færdige opskrifter (kits) og prøve at lave smykker. Jeg tror det hjælper i begyndelsen, når man skal lære teknikken.
    Men så får man lyst til at lave noget sit eget, at udtrykke sig i sit arbejde. Så går man meget ud af de materialler, man har – materialernes form, farve o.s.v., og selvfølgelig sine egne ønsker. Der sker ofte at man ikke helt ved i starten, hvordan det færdige smykke vil se ud. Det er også det, der gør perlebrodering så spændende.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •