Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 37

Emner: Hæklet parasol?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304

    Hæklet parasol?

    Hej venner :)

    Håber i nyder sommervarmen!

    Jeg sad lige og surfede på Ravelry og fandt et par fede parasoller der var hæklede. Og så var det jeg tænkte det må jeg kunne lave uden at bruge adskillige dollars og en masse bøvlen rundt med kreditkortet....Jeg tror jeg har en ide om at jeg bare tager en gammel paraply, piller stoffet af den og hækler noget i den rette størrelse.......

    Tror i jeg overser noget vigtigt i den proces?

    Tænkte bare jeg ville smide ideen videre til andre og så høre jeres ideer før jeg rent faktisk når så langt som til at gøre forsøget :P

    Knus
    Mafalda

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Det var da en rigtig fed og retro-agtig idé

    For mig lyder din plan altså helt rigtig. Jeg kan ikke se du skulle have overset noget.

    Glæder mig til at se det færdig projekt
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #3
    nette strik Gæst
    Mon den giver skygge nok.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Tror den bliver noget tung.. men anderledes og spændende...

    husk billeder!!
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg var lige ved at foreslå et af de der runde, høje tørrestativer. Men jeg ved ikke, hvordan man får sat det hæklede stykke på.

    Måske kunne det bliver tættere, hvis du hakker (tunesisk hækler) istedet for at hækle.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Uha jeg skal vist ikke igang med at hakke :P jeg skal vist ikke både lære nyt og lave et forsøgsprojekt :D

    Ja det kan godt være den bliver lidt tung, mon det ville hjælpe at bruge det tynde hæklegarn eller måske hør? eller er der noget der er lettere uden at koste en formue?

    Og det med skyggen, mon ikke det er et spørgsmål om ikke at hækle for åbent et mønster....tænkte lidt i retningen af filethæklede blomster eller noget i den retning...er der forresten nogen der har sådan nogen?

    Mange tak for gode tanker at bygge videre på :D jeg ved jo i er gode :P og fortsæt endelig der går nok lige nogen dage før jeg går igang!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Det er en spændende ide. Jeg tænkte at den kunne laves af plastikstrimler, opklippede bæreposer måske. Så skulle den ikke blive så tung, men mon solen ødelægger plastikken for hurtigt?

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Hehe ja det er ikke godt at vide hvordan det ville gå med plastik.....jeg er nok lidt for gammeldags til den slags :P men faktisk var det netop fordi jeg faldt over nogle billeder på ravelry hvor det var i stil med hæklede flaconer/småduge jeg syntes det var så nuttet og kunne ikke stå for dem....det nuttede går nok lidt af dem hvis de er i plastik :D

    Nu skal jeg bare have fundet ud af hvor man kan købe billige paraplyer (helst både voksen og børnestørrelse) som ikke folder sig sammen som en taskeparaply....syntes føtex plejer at have men der er jo nok ikke meget salg i den slags i detteher vejr!

  9. #9
    lenemormeinild Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Mafalda Se meddelelser
    Hehe ja det er ikke godt at vide hvordan det ville gå med plastik.....jeg er nok lidt for gammeldags til den slags :P men faktisk var det netop fordi jeg faldt over nogle billeder på ravelry hvor det var i stil med hæklede flaconer/småduge jeg syntes det var så nuttet og kunne ikke stå for dem....det nuttede går nok lidt af dem hvis de er i plastik :D

    Nu skal jeg bare have fundet ud af hvor man kan købe billige paraplyer (helst både voksen og børnestørrelse) som ikke folder sig sammen som en taskeparaply....syntes føtex plejer at have men der er jo nok ikke meget salg i den slags i detteher vejr!
    Prøv at gå en tur i genbrugs butikkerne det kan da være de har nogle liggende, nogle gange skal man jo bare spørge så kan det mest utrolige findes frem eller ligges til side når det kommer ind.

    BARE ET TIP........

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Ja det var måske en god ide....indtil videre har jeg købt et par børneparaplyer (fandt dem alligevel i føtex) så får vi se om sådan en også er stor nok til mig :P så en med pink håndtag til min niece (som desværre er syg og indlagt lige nu) og en med blå håndtag til mig selv....

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •