Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Genbruge blylodder fra gardiner?

  1. #1
    Elise Gæst

    Genbruge blylodder fra gardiner?

    Jeg har i dag i genbrugsbutik købt nogle meget søde bomuldsgardiner, som jeg har klippet rynkekanten af og vil bruge til at sy patchwork af.
    Inde i sømmen var der i alt 8 blylodder - runde som en mønt og med 2 huller i - kan man genbruge dem til et eller andet?
    De er ret tunge, så de er måske ikke så gode at bruge som knapper...
    Gode ideer modtages.

  2. #2
    Enaj Gæst
    He-he nu mindes jeg min skoletid, hvor en klassekammerat havde et smart apparat til at støbe tinsoldater i. Hvad tror i 5.b lavede i alle frikvarterer? Jo vi pillede blylodder ud af skolens gardiner og støbte uanede mængder af soldater
    Da det blev opdaget blev vi sat til at støbe soldaterne om til runde mønter og sy dem i alle gardinerne igen. Det gik så alle klassens timer med resten af det skoleår

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    25 Mar 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    397
    Citat Oprindeligt indsendt af Elise Se meddelelser
    Jeg har i dag i genbrugsbutik købt nogle meget søde bomuldsgardiner, som jeg har klippet rynkekanten af og vil bruge til at sy patchwork af.
    Inde i sømmen var der i alt 8 blylodder - runde som en mønt og med 2 huller i - kan man genbruge dem til et eller andet?
    De er ret tunge, så de er måske ikke så gode at bruge som knapper...
    Gode ideer modtages.
    Hvis din mand (eller du selv - eller en anden i omgangskredsen) er fisker, så kan de jo smeltes om til passende størrelse og så bruges til at holde krogen/forfanget nede med. - Det har min mand ihvertfald selv gjort.
    Husk at smile til verden - så smiler verden til dig.
    Medlem af føs'dags-gruppe 2

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2007
    Geografisk sted
    Trondheim, Norge
    Indlæg
    54
    Eller om du har strikket/heklet en figur som du vil ha stående på bordet eller noe, så kan du bruke de i bunnen av figuren og fylle på med vatt i resten..

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Eller strikke eller hækle en lille poselignende ting til hver, og så bruge dem som lodder på dugen til havebordet.

  6. #6
    klasus Gæst
    De ville også være supergode til at holde grenene ned på "hovedet-nedad-tomater" - http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=15958

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Et ny plantet frugttræ hvor man godt vil have nogle grene ned i plukke børne højde kan fint bruge sådan blylodder til at trække grenene ned.

    Enja jeg kan godt lide den skole du gik på ... gode lærer..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    Enaj Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Enja jeg kan godt lide den skole du gik på ... gode lærer..
    Ja de var nemlig gode men det kunne vi bare ikke se dengang.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2010
    Geografisk sted
    7840 Højslev
    Indlæg
    25
    Måske ikke særlig original, men de må da være gode til at holde på dugen på havebordet.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •