Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Hvad er det for en rok jeg har???

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    20 Jun 2010
    Geografisk sted
    Højerup,Stevns(4660)
    Indlæg
    8

    Hvad er det for en rok jeg har???

    Tja,måske et dumt spørgsmål,men jeg ved det faktisk ikke. Købte den brugt ca.omkring 1986-87 og sælger vidste ikke hvad den hed. Der står Lukow på den,men det blir man ikke klogere af. Har endnu ikke i min søgen, fundet nogle som vidste hvad det er for en. Det er en rimelig "moderne" rok,den kan ses i bogen:angorakaniner,angorauld af F.Wanning fra Clausenbøger,fra 1985. Ved ikke lige hvad typen hedder? Spolebremserok vistnok. Den fungerer stadig perfekt,har holdt pause i nogle år,men nu skal jeg altså igang igen for alvor. Den har en elastisk gummi-rokkesnor og nogle ret store spoler,dejligt! Er der nogle af jer kloge rokke-piger, som kan hjælpe mig? Jeg kan desværre ikke finde ud af at sætte billed på

  2. #2
    klasus Gæst
    Er den magen til den nederste på denne side http://beyenburgerin.wordpress.com/2...ne-spinnrader/ ??

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    20 Jun 2010
    Geografisk sted
    Højerup,Stevns(4660)
    Indlæg
    8
    Hej klasus. YES det er den! Tak skal du have! Nu er spørgsmålet blot om nogle ved hvor jeg kan købe rokkesnor til den? Jeg har en snor i brug,men de holder jo ikke evigt. Og evt.flere spoler,kunne godt bruge et par stykker mere. Mvh.Sus.

  4. #4
    klasus Gæst
    Efter at have kigget rundt på diverse tyske spinne-fora kan jeg se, at "efterfølgeren" til den du har hedder Merino og det er en tysk produktion, og dele, som også skulle passe til din fås på producentens hjemmeside http://www.wollknoll.eu/shop/wbc.php...e.html&rid=130

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Lyder godt med endnu en spinder - velkommen og god jagt på "reservedelene"
    og Julemor

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •