Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 42

Emner: Hjælp til diagram

  1. #21
    lis ai Gæst
    Bubbihund < Jeg har hæklet 16 rækker til midterstykket, så passer det med at samle 41 m op til "vaffelkanten" -altså 1 m i hver række og herfra kan det godt være jeg ikke helt har fulgt måltegningen, for som kom, der ikke rynk nok på synes jeg.

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Hvor stor blev tasken så, for hvis jeg skal folde min sammen på "det omvendte" led, så synes jeg altså ikke at den bliver særlig stor
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #23
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Hvor stor blev tasken så, for hvis jeg skal folde min sammen på "det omvendte" led, så synes jeg altså ikke at den bliver særlig stor
    Størrelsen kommer an på hvilket garn og hæklenål du bruger.

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Tja, den blev altså større da jeg også fik hæklet det der stykke ved hanken. Men jeg synes altså ikke at tasken er blevet særlig pæn...æv
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    08 May 2007
    Geografisk sted
    9575 nordjylland
    Indlæg
    227
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Tja, den blev altså større da jeg også fik hæklet det der stykke ved hanken. Men jeg synes altså ikke at tasken er blevet særlig pæn...æv
    Må vi ikke se den?
    Ha' en god dag.
    Knus Heidi

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af heidi73 Se meddelelser
    Må vi ikke se den?
    tjo selvfølgelig, men er som sagt ikke særlig glad for resultatet, Lis-ai's er MEGET pænere!! Jeg synes ikke, at min er rund nok der er et eller andet med siderne (men ok, det ér også mit første forsøg med at lave noget via et diagram, og så ovenikøbet på japanske/kinesisk ) Det betød også at jeg improviserede mig gennem hvordan man skulle lave hanken....hvilket nok har medført at siderne derfor er blevet sære


    Billede0252.jpg
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  7. #27
    lis ai Gæst
    Din taske ser da meget fin ud efter første forsøg Bubbihund;
    Men jeg kan ikke helt se det på dit billede om du har hæklet hele vejen rundt på tasken, når du laver håndtag, for ellers er det måske derfor den ikke helt har samme facon som min.
    Du skal slå 45 masker op til håndtag, sætte maskerne til ved det korte vaffelstykke, ca 7 fm ned af det korte stykke, 32fm på endestykket, 7fm op af det vaflede, slå 45 lm op, 7fm, 32 fm, 7 fm. Så er du ved omgangens begyndelse og hækler nu fm rundt. I denne omgang tager du to m sammen mellem de 7fm og de 32 fm.Det er ialt 4 steder på tasken. På mønstret er det vist på en omgang; Men jeg har gjort det på 4 omgange.

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Din taske ser da meget fin ud efter første forsøg Bubbihund;
    Men jeg kan ikke helt se det på dit billede om du har hæklet hele vejen rundt på tasken, når du laver håndtag, for ellers er det måske derfor den ikke helt har samme facon som min.
    Du skal slå 45 masker op til håndtag, sætte maskerne til ved det korte vaffelstykke, ca 7 fm ned af det korte stykke, 32fm på endestykket, 7fm op af det vaflede, slå 45 lm op, 7fm, 32 fm, 7 fm. Så er du ved omgangens begyndelse og hækler nu fm rundt. I denne omgang tager du to m sammen mellem de 7fm og de 32 fm.Det er ialt 4 steder på tasken. På mønstret er det vist på en omgang; Men jeg har gjort det på 4 omgange.
    tak for det. Men nej, jeg har ikke hæklet rundt langs siderne, kun 10 masker, for det var det jeg syntes at jeg kunne "læse" på diagrammet og det sidste stykke på siderne hæklede jeg bare sammen fra vrangsiden, netop fordi jeg ikke helt fattede hvorfor der stod 10 i diagrammet. Jeg tror også at jeg fik hæklet 10-11 masker ned langs vaffelstykket og ikke kun 7 men jeg fandt dog ud af at jeg skulle lave 45 luftmasker til hanken men det er jo ikke værre end at jeg kan pille det op igen, eller lave et nyt forsøg. Garnet har været voldbilligt 10 nøgler for 30 kr i Aldi så jeg kan sagtens lave et nyt forsøg, og bruge den "gamle" som sammenligning

    Men jeg tror altså ikke at jeg kan "nøjes" med 32 masker rundt fra vaffel-stykke til vaffel-stykke.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  9. #29
    lis ai Gæst
    De 32 m er der, hvor du har slået op og der hvor du slutter.

    Så du har 32m + ca 7-10m på hvert vaffelstykke. Det giver ialt 48-52m på endestykkerne.

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    De 32 m er der, hvor du har slået op og der hvor du slutter.

    Så du har 32m + ca 7-10m på hvert vaffelstykke. Det giver ialt 48-52m på endestykkerne.
    Gud ja, det er det jo også kæft hvor er jeg dum

    Ja, tænk hvad man kan finde ud af hvis bare man tænker sig lidt om

    (men hvorfor mon de så skriver det der med 10 på hankediagrammet?)
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •