Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 5 12345 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 42

Emner: Hjælp til diagram

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321

    Spørgsmål Hjælp til diagram

    Jeg forstår simpelthen ikke dette diagram:

    http://flametide.blogspot.com/2009/0...ottom-bag.html

    Hvordan man laver håndtaget er helt sort for mig.

    Men selve taske bunden forstår jeg ok godt, undtagen der hvor der er et stort mellemrum, for der er der luftmasker i den "forkerte" ende...sådan som jeg ser det.

    Er der nogen der evt kan hjælpe?
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  2. #2
    Christina. Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Jeg forstår simpelthen ikke dette diagram:

    http://flametide.blogspot.com/2009/0...ottom-bag.html

    Hvordan man laver håndtaget er helt sort for mig.

    Men selve taske bunden forstår jeg ok godt, undtagen der hvor der er et stort mellemrum, for der er der luftmasker i den "forkerte" ende...sådan som jeg ser det.

    Er der nogen der evt kan hjælpe?

    Det er noe galt med linken. Får beskjed om at siden ikke eksisterer.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Den samme besked får jeg også.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Ja, det gør jeg også...sært. Men her er et nyt link:

    http://flametide.blogspot.com/2009/0...ottom-bag.html

    Det skulle virke :o)
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #5
    marion Gæst
    kan jeg sørme godt forstå kan heller ikke lige se hvad det er men der står også en eller anden forklaring jo.... bare på kinesisk eller ligende... og det fatter jeg altså bare ikke lige en dyt af...

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af marion Se meddelelser
    kan jeg sørme godt forstå kan heller ikke lige se hvad det er men der står også en eller anden forklaring jo.... bare på kinesisk eller ligende... og det fatter jeg altså bare ikke lige en dyt af...
    Ja, det er nemlig problemet, og jeg prøvede at oversætte det med google...det blev det kun endnu mere sort af
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  7. #7
    lis ai Gæst
    Mellemrummet i midten = bunden hækles lige op. Målet kan ses på den lille tegning. Og du fortsætter så med den modsatte side af tasken, derfor begynder diagrammet med luftmasker igen.
    Hankens mønsterforklaring er også i den lille tegning ved siden af hankens diagram

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Mellemrummet i midten = bunden hækles lige op. Målet kan ses på den lille tegning. Og du fortsætter så med den modsatte side af tasken, derfor begynder diagrammet med luftmasker igen.
    Hankens mønsterforklaring er også i den lille tegning ved siden af hankens diagram
    Ahaaaa....ok, så giver bunden mere mening...tak men jeg synes da at det er sært at de ikke bare viser at man skal hækle lige op i diagrammet lige dér, for det gør de jo nogle linjer længere nede.

    Jeg forstår desværre stadig ikke det hanke-mønster, for hvorfor er der en sort og en hvid pil ved luftmaskerne?? Og der er også en masse små pile med tal nede i nederste højre del af mønstret.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  9. #9
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Ahaaaa....ok, så giver bunden mere mening...tak men jeg synes da at det er sært at de ikke bare viser at man skal hækle lige op i diagrammet lige dér, for det gør de jo nogle linjer længere nede.

    Jeg forstår desværre stadig ikke det hanke-mønster, for hvorfor er der en sort og en hvid pil ved luftmaskerne?? Og der er også en masse små pile med tal nede i nederste højre del af mønstret.
    Ofte viser man nogen rækker lige op inden man laver et tomrum og så igen nogen rækker lige op.

    Uden at vide det med sikkerhed, tror jeg at den hvide pil er der hvor luftmaskerækken begynder begynder til hanken: slå 45 luftmasker op og måske fortsætte med nogen kædemasker til du når til den sorte pil.

    Men jeg mangler ligesom et billede af den færdige taske.

    Vær også opmærksom på der er to taskestørrelser i diagrammet.

  10. #10
    marion Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Ofte viser man nogen rækker lige op inden man laver et tomrum og så igen nogen rækker lige op.

    Uden at vide det med sikkerhed, tror jeg at den hvide pil er der hvor luftmaskerækken begynder begynder til hanken: slå 45 luftmasker op og måske fortsætte med nogen kædemasker til du når til den sorte pil.

    Men jeg mangler ligesom et billede af den færdige taske.

    Vær også opmærksom på der er to taskestørrelser i diagrammet.

    wauw lis ai tror sørme du forstår volapykken

    men det ville nok give mere mening hvis bare man viste hvordan tasken ser ud færdig

Side 1 af 5 12345 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •