Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 22

Emner: Ang. bestilling af babytæppe

  1. #1
    Elise Gæst

    Ang. bestilling af babytæppe

    Jeg er i syv sind om jeg skal sige ja eller nej, for jeg er i dag blevet spurgt om jeg vil sy et babytæppe, hvor køberen selv vil have indflydelse på farverne.
    Jeg vil helst hvis folk køber noget af det, jeg har syet i forvejen.... HVIS jeg skulle sige ja, skal prisen ihvertfald være 750-1000 kr....
    Hvad ville I andre svare?
    Jeg syr jo Hjertetæpper, men det er helt efter min egen lyst og sindsstemning og afprøvning af nye teknikker - synes altid det er svært at få en "bunden" opgave - det er ihvertfald ikke så sjovt....
    Sidst redigeret af hundeuld : 16-06-2010 kl. 16:55 Årsag: Hjemmeside fjernet , brug din profil

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    08 May 2007
    Geografisk sted
    9575 nordjylland
    Indlæg
    227
    Synes ikke det lyder som om du har lysten til at lave det på bestilling. Men måske skulle du tage udfordringen op?
    Husk at oplyse om prisen, så du ikke står med et tæppe som ikke er efter dit hoved, og du ikke vil bruge :-)
    Ha' en god dag.
    Knus Heidi

  3. #3
    Elise Gæst
    Hej Heidi. Hvad med prisen? Er det helt urimeligt? Eller for lidt?

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Sep 2007
    Geografisk sted
    2700 Brønshøj
    Indlæg
    178
    Citat Oprindeligt indsendt af Elise Se meddelelser
    Jeg er i syv sind om jeg skal sige ja eller nej, for jeg er i dag blevet spurgt om jeg vil sy et babytæppe, hvor køberen selv vil have indflydelse på farverne.
    Jeg vil helst hvis folk køber noget af det, jeg har syet i forvejen.... HVIS jeg skulle sige ja, skal prisen ihvertfald være 750-1000 kr....
    Hvad ville I andre svare?
    Jeg syr jo Hjertetæpper, men det er helt efter min egen lyst og sindsstemning og afprøvning af nye teknikker - synes altid det er svært at få en "bunden" opgave - det er ihvertfald ikke så sjovt....

    Hej Elise.
    Jeg syer selv patchwork,og har syet babytæpper til oldebørn.Jeg har regnet ud at det koster 600kr.ca i materialer,og da det er et kæmpe arbejde,ville jeg også tage 1000kr. i arbejdsløn. Jeg ville ikke selv tage mod bestillings arbejde,med mindre det var et tæppe lige efter mit hoved.Jeg gør det heller ikke med strikketøj.Det er lysten der driver det.

    Håber du finder en løsning.
    Hilsen fra
    Merete

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    08 May 2007
    Geografisk sted
    9575 nordjylland
    Indlæg
    227
    Uha det vil jeg slet ikke tage stilling til om det er den rigtige pris eller ej. Mente bare du skulle huske at oplyse kunden om prisen, inden du begynder.

    Citat Oprindeligt indsendt af Elise Se meddelelser
    Hej Heidi. Hvad med prisen? Er det helt urimeligt? Eller for lidt?
    Ha' en god dag.
    Knus Heidi

  6. #6
    Jeanne Thøgersen Gæst
    Jeg har gennem årene syet rigtig mange ting på bestilling men ikke fra vildt fremmede og ang arbejdsløn så glem at få timelønnen dækket det kan ikke lade sig gøre og et eller andet sted så er det hobby du skal ikke leve af det.
    For mig lyder det som om du ikke er spor interesseret i at sy det babytæppe og så er det en ærlig sag at sige nej til det.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jeg laver ikke ret meget på bestilling og når jeg endelig gør det, så er jeg tit træt af, at jeg har sagt ja. Folk må købe det jeg har på lager, så jeg ville i dit tilfælde sige nej.
    Knus Rita

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2009
    Geografisk sted
    Fyn, 5762
    Indlæg
    307
    Tja, umiddelbart lyder det ikke som om, du har så meget lyst til det... Men nogle gange kan det være utrolig givende at være åbent for noget nyt, synes jeg. Jeg syr selv bl.a. cykelslangetasker, og synes, det er rigtig sjovt at få en bestilling, og så prøve at 'ramme' noget, som gør den helt personlig for modtageren.

    Men nu ta'r en taske jo heller ikke ret lang tid i forhold til et patchworktæppe. Så du skal da helt sikkert føle for det, så det ikke bli'r træls. Løsningen kunne måske være, at modtageren blot kommer med farveønsker, og du ud fra dem laver et tæppe, hvor du stadig kan 'udfordre' dig selv?

    Hvad angår prisen, mener jeg da, du nemt kan ta' 1000 kr eller mere. Folk der bestiller håndarbejde, sætter jo gerne pris på det, og ved, at der er meget arbejde bag. (Og så skal man glemme alt om sammenligning med de tæpper, der af og til fås i supermarkederne til ingen penge!)
    Mvh. Mormal.

  9. #9
    Elise Gæst
    Tak for svarene indtil nu - det er bare super at have denne mulighed - jeg er ret ny på Rokken og synes det er fantastisk at få respons fra så mange i løbet af kort tid....flere kommentarer er velkomne - jeg har ikke besluttet mig endnu....

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Jeg synes du skal lytte til din mavefornæmmelse og sige nej hvis det er den tanke der fylder mest. Men hvis du siger ja, mener jeg da at en tusse er en ok pris for et tæppe.
    Jeg tager hatten af og bukker dybt for jer der kan finde ud af at lave de her flotte tæpper og andet patchwork. Jeg har selv bestillt et babytæppe til min lille datter og det er hun nu efter 5år stadig MEGET glad for
    Jeg håber du finder en løsning du bliver glad for.
    Hilsen en anden ny og super begejstret bruger af Rokken
    Brit / bjergged

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •