Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 9 af 13 FørsteFørste ... 5678910111213 SidsteSidste
Viser resultater 81 til 90 af 125

Emner: Spindedag - alt optaget

  1. #81
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Citat Oprindeligt indsendt af lenemormeinild Se meddelelser
    Ej tak det glæder jeg mig til den er bare helt unik
    Det giver jeg dig helt ret i..
    Jeg ser oxo frem til opskriften hundeuld

  2. #82
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Heddi Heddi Fedt og mere fedt du har da godt nok fået tavet på den rok... HUSK at sætte hele foden på brædtet...glæder mig til at se mere...
    Tak tak er på 2 spole med søfarven..he he en spole om dagen.. så jeg har laaaangt endnu men forhåbentligt går det snart hurtigere
    UPS hele foden på ..høm høm Nu husker jeg det

  3. #83
    Lullu Gæst
    Sikke en god idé med sådan en Rokkedag.
    Skønne billeder - dejligt I deler med alle os andre.
    Vh Louise

  4. #84
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Får ikke spundet i den nærmeste fremtid. Mit barnebarn kommer på sommerferie på søndag jubbieeeee

    Hulk håndtaget som regulerer det store hjul gav op brækkede over indeni øvvvv..
    Men nåede heldigvis at blive færdig med det søgrønne uld 91g løbelængde 247.
    Min svigersøn må kikke på "madammen" og forhåbentligt kan han fixe det.

    Kan man lægge det spundne garn ind under færdigt arbejde ?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #85
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvor blev det godt, og ja du kan fint lægge det derind også..

    Øv med den rok, men mit tilbud om en låne rok står ved magt, så du siger bare til..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #86
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Altså jeg sidder og venter Spelsauen Hvor bliver dit garn af??
    og Julemor

  7. #87
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Det kommer... (Sandheden er at jeg ikke har fået det til... det blev ved med at løbe ud, mangler en ½ spole) Men bare vent, jeg ser endnu lyset....

    - og jeg får det fortsat ikke til? Det har jeg ikke prøvet før. Har indtil nu prøvet 3 forskellige slags uld, men det binder ikke - og nej, det kan jo ikke være rigtig... - men jeg synes jeg begynder at blive hys...
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  8. #88
    Rysse Gæst
    Tag en dyyyyybb indånding og tæl langsomt til 100. Så skal du se - så kan du igen. Man kan ikke tvinge tingene til at du.

  9. #89
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Nej det kan man ikke - men så kom jeg i tanke om klasus "lim" - og så var det bare om at få gang i spytkirtlerne... så nu er jeg kommet i mål. JEG HAR ET BUNDT GARN... Et "nyrup-spel design"! YES YES YES!!!

    ps - men jeg har problemer med at lægge billede ind, da hukommelsen er fuld på min computer.. ak ja, ak ja...!!! Det gør jeg så ikke igen. Det var fustrerende og slet ikke mediterende. Men det bliver det næste bundt - et "mediterende" design. Knus til jer alle ;-)))!
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  10. #90
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg er nu glad for at høre, at du kom igennem Spelsauen Jeg sidder og tænker... Hvis du nu husker tilbage til i søndags, så var jeg ved at få et føl på tværs over, at jeg overhovedet ikke kunne komme igang med at spinde! Og ja tæt på at blive hys Da så hundeuld fik sagt et par borgerlige ord til min rok, så hjalp det! Min rokkesnor var blevet slap under ferien (formentlig varmen, da det er en "gummisnor") og hun satte så en ny mursnor på den og drejede og regerede til den teede sig ordentlig. HVIS nu dit mediterende projekt skaber sig, så er løsningen måske lige der...

    Og nej hundeuld, jeg hørte ikke, at du hersede med Spelsauen ang. "fodhviler" til den, der intet laver, for så havde jeg ikke fået ondt i spindefoden Da først jeg fik de viise ord her og fandt mig en flad sten i passende højde, har der ikke været problemer..

    Men spindedagen gjorde mig sg* bange her forleden Jeg sad jo og knirkede i søndags. Eller rettere det gjorde det lille stykke læder nede ved trampen. Jeg gjorde, som nogle anbefalede og smurte vaseline på, da jeg var vel hjemme og igang igen. Og så sidst på dagen, da der ikke var så mange lyde, så blev jeg pludselig opmærksom på en besynderlig lille lyd, jeg aldrig havde hørt her ført! Det var den knirken der havde forvandlet sig til en sart lille hvislen, som næsten ikke er til at høre

    Sikke en smart hue hundeuld!! Og Heddimor, hvor er det lækre farver, der kom i dit garn Du skal bestemt ikke lade dig stoppe af din drillende madamme af en rok! Jeg glæder mig til at se, hvad det søgrønne - det samme som jeg kalder havfruegrønt fører til hos dig!

    Og Thomas mormor - du er knagme ikke helt ved siden af med den sang. Jeg kender den så godt fra barndommens morgensang på skolen og holder rigtig meget af den Og jo hundeuld det er troldkæppen "Remmøtvird", der har fået fornøjelse af at vise havgarnet frem. Takker for roserne Jeg er selv meget glad for det!
    og Julemor

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •