Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 22 af 22

Emner: strikketøjet må vente

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    MaBePe: jeg har faktisk været på Mors sammen med min mor (som bor ved Hurup) og min veninde vi havde hørt der skulle være mange forstenede søpindsvin (pallekøer) der vi kørte over ved Vildsund og ud til vandet nord for Nykøbing ved sundby eller deromkring, vi er alle tre vilde med sten og gik med næsen ned ad som du kan se.
    "Pallekoen" på billedet er fundet på en af de sydfynske øer.
    Har aldrig prøvet at flække sten og se om der er noget inden i, hvordan ser sådanne sten ud udenpå?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    02 Jun 2008
    Geografisk sted
    9740 Nordjylland
    Indlæg
    240
    http://www.dueholmkloster.dk/moler_museet.htm

    Det var her vi var.. det er et gammelt stenbrud hvor man kunne forlyste sig..det man fandt kunne man så tage med hjem.. jeg var så heldig at finde en sten med små krystaller i som manden på museet sagde var yderst sjælden.. sådan er det når amatører kommer til

    De sten man flækkede var sånt lidt a la flintesten men måske mere brune..og der var faktisk mange af dem der var små aftegninger i.. man blev lidt grebet af det..og pludselig skulle vi gamle ænder til at kravle op af skrænterne for at finde bedre sten i stedet for at flække på dem der lå lige foran vore fødder
    Pludselig var der gået 2½ time med noget vi ville ha forsvoret vi slet ikke gad
    Marianne

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •