Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 22

Emner: strikketøjet må vente

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    Du har ret Strikkelene men manden ville gerne have den afhentet straks og vi havde ikke lige tid til at besøge familien i Hurup på det tidspunkt så derfor er den ikke blevet hentet endnu,
    supersine669: Stue og gæsteværelset er godt 50 m2 tilsammen og alt skal ud af begge rum da vi jo får tæppe på, bagefter er det kontoret der står for tur, vi har købt 20L maling i samme creme hvide farve så kan lige så godt få det overstået nu jeg er igang, kontoret er kun ca 15 m2 men der er meget der skal flyttes bla. har vi hylder der sidder på vægen så de skal tømmes og skrues ned før jeg kan begynde. nå ja det skal jo bare overståes.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Citat Oprindeligt indsendt af Zirikit Se meddelelser
    Nååh sådan ja det er træls med sådanne underboer men det er da godt at husejeren gør lidt ved problemet hjælper der slet ikke at I selv snakker venligt med dem?

    Næ det har vi forsøgt mange gange, og det har nærmest modsat virkning
    Men jeg er blevet stædig, det kan ikke være mig der skal flytte, jeg boede her først, og er rigtig glad for at bo her....... så nu må vi se om min stædighed holder
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    22 Feb 2009
    Geografisk sted
    Sønderjylland, 6093
    Indlæg
    22
    Sikke dog et arbejde, at gå i gang med.

    Men det er også skønt, når det flotte resultat endelig er der.
    Livet er så smukt, som man gør det til.
    Carpe diem.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    så kom tæppet på igår, Nøj så skulle møblerne bare på plads MEN MEN MEN så let skulle det ikke være, (stuen er ca 8m lang og 5m bred tæppet vi valgte var kun 4m bred men det var jo ingen problem for de lavede da bare en samling midt på Ja ja dt måtte de jo så gøre for som han sagde blev det mæsten ikke at se) da vi gik og kiggede på vores fine nye tæppe synes vi der var farveforskel mellen de to stykker ikke voldsomt meget men hvis vi stod i den ene ende så det andet stykke lysere ud og omvendt fra den anden ende så den første ende mørkere ud Hmm var det os der var farveblinde Jeg ringede til "Ham selv han kom så i morges men nej der var da ingenting galt det var 100% ok det var bare lysindfalder der gjorde forskellen, Hmm hvorfor skilder farven så lige ved samlingen spurgte jeg tja det er lige et sammentræf ja ja jeg er jo bare en dum kone, meen helt dum er jeg nu ikke så jeg ringede min mand op og bad tæppe manden forklare ham hvordan det hang sammen, han kom med samme sørøverhistorie men jeg vidste godt at den lod min mand ikk sig spise af med, men med hans 38 årig erfaring var han 100% sikker på alt var som det skulle være, vi spurgte kam om de ikke kunne være kommet til at vende de to stk hver sin vej så lurven vendte i hver sin retning men det mente han ikke da der jo var påle bag på tæppet, så enden på det blev at han ville sende de to mænd ud der havde lagt det fint fint de kom så og hmm tja der var da nogen forskel men han plejede da at rulle tæpperne ud på samme måde hver gang og i de 35 år han havde lagt tæpper på havde han aldrig vendt dem hver sin vej! den anden der var med sad og mærkede på lurven Jaaa jeg er ked af at sige det men jeg tror nu vi har vendt dem hver sin vej så måtte de jo lige løsne begge stk og kigge på pilene tja så meget for chefens 38års erfaring og 100% sikkerhed Nu må vi så vente på de får en rulle med samme indfarvning (hvis de kan) så kommer de og skifter den ene stk hvis de ikke kan få samme indfarvning skal de skifte hele tæppet, ja det lønner sig at holde fast ved sin mening, en garvet strikker og syer ved hvordan to indfarvnings nr kan se ud nær de bliver strikket sammen oller hvis man vender to stk stof hver sin vej og syr dem sammen helt dum er jeg dog ikke

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2008
    Geografisk sted
    Sydjylland, christiansfeld 6070
    Indlæg
    389
    Godt i var stædige og holdt fast ellers bliver man nemt snydt
    Kig gerne forbi min blog

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    Ja som I ser trækker projektet jeg er igang med lidt ud først bøvl med tæppet som jeg har skrevet om, så havde vi bestilt en skænk og da den endelig kom efter knap 14 dage var 2 af pladerne knækket og nogle af hylderne havde skader (sammel selv skænk) ja så må de jo hente deres lor..... igen, så er der jo 14 dages leverings tid på et nyt det kom så endelig igår så er det jo bare om at komme igang, det er godt man er lidt handy women nå som I ser er det samlet nu, jeg mangler dog håndtag og at sætte lågerne på men det har sin grund, jeg vil lige en tur til farvehandleren efter noget mat sort klæbe folie som skal på et par låger og skuffer så kommer det til at ligne en million istedet for det billige fra smag og behag lidt kongelig har man vel lov at være
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det ser næsten ud som dengang, jeg havde købt en skibsbriks hos Jysk (Sengetøjslager) og måtte samle den selv, da jeg ikke kunne få nogen til at hjælpe mig. Det tog mig også en hel dag og jeg måtte jo bruge mine ben til at holde med (da jeg jo ikke havde 2 ekstra hænder). Jeg var stolt, da jeg var færdig. Det var der, hvor jeg boede før. Og jeg har de billeder, jeg tog før, under og efter.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    Så fik jeg endelig de sidste små ting på plads så her kommer de lovede billeder af det færdige resultat.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    Hmm kan se at teksten på billederne ikke er let at læse, her er lige en forklaring,
    1. billede er af min strikkehjørne mid min dejlige nye stol som kan gynge som en gyngestol.
    2. billede viser bla. skorstenen som blev malet hvid og flisebelægningen der blev erstattet af en mindre sort plade.
    3. billede er den modsatte ende af stuen med den nye skænk som fik sort folie på lågerne og et par skuffer, der er kig til gæsteværrelset som også fik en gang maling og tæppe.
    4. billede er af dekorationen på skænken som er min anden hobby. (Sten især forstenede søpindsvin, blækspruttearme og andre fosiler.

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    02 Jun 2008
    Geografisk sted
    9740 Nordjylland
    Indlæg
    240
    Hvor har i fået det dejligt..det har været et stort arbejde, men det ser ud som det var det hele værd

    Hvis du interesserer dig for fossiler skal du da til Mors..her kunne selv jeg, som ikke har en dyt forstand på det, få lang tid til at gå med at flække sten og finde små spor efter larver og fiskeskeletter
    Marianne

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •