Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 57

Emner: Karklud - garn?

  1. #31
    Tina Gæst
    Rigtig god gaveide' - og der er jo ret mange mennesker der bare har 'alt'

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Nu ikke afsløre vor sande identitet Men sådan apropos, så har jeg tænkt, at svigermekanikken skal have en pakkekalender i år. Deri skal var "forbrugsting", da hun "har alt". En af tingene bliver med sikkerhed strikket karklud

    nej for en smart ide mon ikke jeg burde tage den op bare for hyggen skyld
    Lev livet vi har det kun til låns.

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Det lyder da ihvertfald som om din svigermor ville synes om idéen, når hun stak af med din karklud idag

    Strikkelene, jeg tror vi har samme str. hænder og fødder - så du er antaget som minirokkenisse ovre i Juleidébanken

    Det med at nænne at bruge den som karklud... Jeg kan sige dig så meget, at da jeg i sin tid lærte at strikke sådan en, så blev den aldrig færdig, for hvorfor dog "spilde" tid (gik ikke så hurtigt med pindene da) på at lave noget, jeg kunne købe billigere og i mine øjne bedre da. Men for det første, bliver jeg i bedre humør af at se på mine nye kulørte, strikkede end de vanlige 3 for en 10'er. Og for det andet, så synes jeg, en strikket virker bedre end de købte Så de købte er nu degraderet til grovere rengøring og nødlager, hvis de strikkede slipper op.
    og Julemor

  4. #34
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Så de købte er nu degraderet til grovere rengøring og nødlager, hvis de strikkede slipper op.
    Og med dine hænders størrelse, kan de købte jo nemt klippes over og så holde dobbelt så lang tid.



    Nette

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ja det skulle man jo tro Nette, men de har ikke samme fylde som de strikkede
    og Julemor

  6. #36
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Ja det skulle man jo tro Nette, men de har ikke samme fylde som de strikkede
    Æv, og nu troede jeg lige, jeg fik dig....

    Nette

  7. #37
    dyhr-kostow Gæst

    minirokkenisse

    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Strikkelene, jeg tror vi har samme str. hænder og fødder - så du er antaget som minirokkenisse ovre i Juleidébanken

    .
    Hvad er definitionen af en minirokkenisse?

    Jeg bruger også str. 38 i sko, og 7 i handsker.....

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Citat Oprindeligt indsendt af dyhr-kostow Se meddelelser
    Hvad er definitionen af en minirokkenisse?

    Jeg bruger også str. 38 i sko, og 7 i handsker.....
    Den finder jeg på undervejs - alt for at samle hjælpere til Juleidébanken (bare fis og ballade og totalt OT). Men du er også en minirokkenisse Dyhr-Kostow
    og Julemor

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2007
    Geografisk sted
    Holstebro
    Indlæg
    94
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    1. pind ret hele pinden
    2. 1 ret 1 vrang hele pinden

    Disse to pinde gentages til man synes, den er lang nok. Det giver riller på den ene side og "nubrer" på den anden
    Tak for tippet

    Jeg er fluks gået i gang med et forstørret karklud i form af lege tæppe til mine døtre/deres dukker.

    Jeg har nemlig noget bomuld som ligger og venter på at blive strikket men har ikke lige fundet på hvad/hvordan jeg skulle strikke det.
    Susanne

    Mor til 4 dejlige unger

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Jeg hiver lige denne her op, da jeg selv er igang med at strikke karklude.

    Jeg vil lige høre om nogen af jer har erfaring med om det har betydning for sugeevnen at man strikker 2r/2vr eller om man f.eks. bare kan strikke ret hele vejen?

    Jeg har desuden lige et - måske dumt - spørgsmål :
    Vil kulørt bomuldsgarn kunne vaskes på 60 grader sammen med hvidt, uden at det hvide får sjove farver? Jeg vil gerne strikke kulørte vaskeklude men ikke hvis de smitter af.
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •