Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 6 af 6 FørsteFørste ... 23456
Viser resultater 51 til 57 af 57

Emner: Karklud - garn?

  1. #51
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Som Mafalda har jeg også lavet vaskeklude - det sidste mønster kom herfra http://krisknits.blogspot.com/2008/0...-surprise.html
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Mange hilsener

    Kastanje

  2. #52
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Her er så min første karklud eller måske bliver den opgraderet til vaskeklud
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  3. #53
    Nora Gæst
    Har lige set denne tråd. Jeg har altid syntes, at stikkede karklude var "ulækre" og "sure" intil jeg fik en veninde der aldrig bruger andet. Nu er jeg selv blevet afhængig og har kun strikkede karklude. De suger og tørre bare bedre syntes jeg og så er det dejligt at have karklude der passer i farven til køkkenet eller som gør en glad. Det er også en god og sjov måde at få brugt sine rester. Jeg har strikket de fleste på værs (fra spids og ud og derefter ind igen). Sidst er jeg igang med karklude i dominostrik. Det er rigtig sjovt og en endnu bedre måde at bruge sine rester på. Jeg syntes de suger endnu bedre, da de bliver lidt kraftiger da man hele tiden samler masker op.
    Karklude er også et nemt strikketøj at have med. F.eks. havde jeg en påbegyndt karklud liggende i bilen da vi var på sommerferie. Når vi kørte rundt i området eller jeg skulle vente på at min mand så et museem som jeg ikke gad se, var det bare at gribe strikketøjet.
    Jeg har også brugt dem som værtindegave og de har altid gjort lykke.

  4. #54
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Citat Oprindeligt indsendt af Nora Se meddelelser
    Har lige set denne tråd. Jeg har altid syntes, at stikkede karklude var "ulækre" og "sure" intil jeg fik en veninde der aldrig bruger andet. Nu er jeg selv blevet afhængig og har kun strikkede karklude. De suger og tørre bare bedre syntes jeg og så er det dejligt at have karklude der passer i farven til køkkenet eller som gør en glad. Det er også en god og sjov måde at få brugt sine rester. Jeg har strikket de fleste på værs (fra spids og ud og derefter ind igen). Sidst er jeg igang med karklude i dominostrik. Det er rigtig sjovt og en endnu bedre måde at bruge sine rester på. Jeg syntes de suger endnu bedre, da de bliver lidt kraftiger da man hele tiden samler masker op.
    Karklude er også et nemt strikketøj at have med. F.eks. havde jeg en påbegyndt karklud liggende i bilen da vi var på sommerferie. Når vi kørte rundt i området eller jeg skulle vente på at min mand så et museem som jeg ikke gad se, var det bare at gribe strikketøjet.
    Jeg har også brugt dem som værtindegave og de har altid gjort lykke.
    Er der nogen speciel grund til at du strikker fra spids til spids? Hvor mange masker har du på den længste pind?
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  5. #55
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Jeg tror at ved at strikke spids til spids får du en mere ens kant hele vejen rundt :)

  6. #56
    Nora Gæst
    Min venindes opskrift går fra spids til spids, så det er nok derfor jeg kun har lave disse. Syntes også det giver lidt sjovere stiber, hvis man strikker med flere farver. Jeg forestiller mig også, at de ikke bliver trykket ud af form, når de bliver vredet, når det er strikket på tværs, men jeg ved ikke om det er korrekt.
    Jeg starter med 3 masker og tager ud i starten af hver pind til ca. 100 masker. Derefter ind i starten af hver pind til alle er lukket af. Jeg hækler en kant rund med fastmasker eller mussetakker. Det svarer til et nøgle bomuldsgarn.
    Jeg har også fået min mor til at blive afhængig af dem. Hun er mest til hvide, da hun så kan lægge dem i klor når der kommer for mange pletter på dem der ikke kan vaskes af. Jeg er mere til de lidt mørkere farver, da pletter ikke ses så meget på disse. Efter et par vask, kan de sagtens vaskes med lyst på 60 grader uden at smitte af.

  7. #57
    Tilmeldingsdato
    04 Dec 2008
    Geografisk sted
    Ballerup
    Indlæg
    2
    ved godt det er længe siden I har skrevet dette...men jeg vil lige fortælle hvad jeg fik af min elskede svigermor...12 hjemmestrikket mundservietter i forskellige mønstre, perlestrik, db perlestrik, ret og vrang o.s.v
    det er (ups) 25 år siden og jeg bruger dem endnu...
    det er lige før at hvis huset brænder er det dem jeg redder først.

Side 6 af 6 FørsteFørste ... 23456

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •