Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: Dryppende vandhane grrrr

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460

    Dryppende vandhane grrrr

    Er der nogen kloge hoveder herinde der ved hvad man kan gøre ved en dryppende vandhane for at få den til at holde op med det vandfråseri?
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    6100 Haderslev
    Indlæg
    329
    Dansbo, prøv at skifte pakning!
    Føl frygten
    men gør det alligevel!!!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Tak, Susana, det vil jeg prøve når husets stærke mand kommer hjem (min storebror), for den der dims man skal skrue af, sidder uhjælpelig fast
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2008
    Geografisk sted
    jammerbugten
    Indlæg
    502
    nogen gange hjælper det også at skrue helt op for vandet og lukke helt et par gange
    held og lykke

  5. #5
    JanJac Gæst
    Pakninger kan være dyre. Nogen gange kan det være billigere at skifte blandingsbatteri.

    Hvis det er et gammeldags blandingsbatteri med skruehaner, så husk at de ikke må skrues for hårdt i for så ødelægges pakningen - og er det årsagen til drypperiet kan det nogen gange "reddes" ved at lade den dryppe/småløbe i en tid. Min fars samlever er ekspert i at ødelægge disse pakninger. Du kan simpelthen ikke få hende til IKKE at skrue dem helt fast og kun "lukke let til". Hun har været en dyr dame i pakninger indtil vi alle har fået skiftet alle haner til etgrebs.

    Janne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Hej Janjac...jeg har ikke rigtig forstand på hvilken type vandhane jeg har, men har taget et billede. Er det mon pakningen der skal skiftes?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

  7. #7
    JanJac Gæst
    Det tror jeg det er. Damixa plejer at sælge reparationssæt med pakninger og værktøj til at adskille hanen med - og ikke mindst en fin vejledning til hvordan man gør. Kig din bror over skulderen - så gør du det selv næste gang. Gem vejledning og værktøj, så kan du måske nøjes med en enkelt pakning når du engang skal skifte igen. Men husk lige at lukke for vandet først.

    Janne

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Vi plejer at kunne redde den midlertidligt, ved lige at skubbe håndtaget lidt tilbage igen, eller til een af siderne.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg elsker den her slags indlæg... bare det at klø på i stedet for at ringe efter en bliktud og mere
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2009
    Geografisk sted
    6000 Kolding
    Indlæg
    460
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Jeg elsker den her slags indlæg... bare det at klø på i stedet for at ringe efter en bliktud og mere
    Tusind tak for hjælpen, jeg vil forsøge med en ny pakning

    Ja Hundeuld, jeg er helt . Og det er så DEJLIGT at man altid kan få hjælp og gode råd her på Rokken, uanset hvilket underligt spørgsmål man end stiller .
    Tosset med dyr, håndarbejde og maleri

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •