Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Det har jeg lavet i "ferien"

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526

    Det har jeg lavet i "ferien"

    Igennem flere år har jeg "kørt lidt" på manden her i huset, for han har det med at gemme, for det kunne jo være, at han lige pludselig skulle bruge et eller andet gammelt der ellers burde have været på museum.

    Han har et kontor på ca. 20 m2, hvor der er 2 stk. 3-fløjede skabe, og de var så fyldt med alt muligt, ligesom hans bord med alle pc'erne, servere, og dingenoter så han kan have flere pc'ere tilkoblet samme skærm samtidig, så han havde en rotterede af ledninger liggende på gulvet. Ja, jeg skulle have taget nogle billeder inden jeg endelig fik ham til at rydde op - eller rettere - være med til det, men det var håbløst, der ville ikke blive andet end støv på billederne.

    Nå, men vi fik ryddet ud, og dem der ved lidt om pc'ere vil nok korse sig, år jeg fortæller, at der var div. vejledninger, opsætninger o.s.v. tilbage fra amiga500-tiden og sony-hit-bit, der var den første spillemaskine Sony lancerede. Der var flere skuffer med gamle videokort, lydkort o.s.v., så gamle, at de aldrig ville kunne bruges til noget som helst. Et par gamle fjernsyn tilbage fra slutningen af 70'erne var der også.

    Alt i alt har vi fyldt en 200 ltr. container, kørt 4 fylde, og jeg siger jer, de VAR fulde, biler til lossepladsen, og så står der lige 3 sække endnu, der skal i vores egen container. Sådan en oprydning tager meget med sig, for så er man jo også ligesom nødt til at kigge alle de gamle mapper igennem med skattepapirer, forsikringspapirer o.s.v., og joooo, vi har ikke været meget for at smide noget ud.
    Men nu er der blevet flot, især da gardinerne og vinduerne også blev vasket.

    Nu var vi jo i gang, så vores soveværelse måtte også have en tur. Det trængte virkelig, da det nærmest er blevet brugt til opbevaring af alt det der ikke var plads til andre steder, ligefra knægtens gamle reolsystem til alt muligt andet. Nu ville jeg have et flot og fredfyldt soveværelse igen, så der blev også lige gjort hovedrengøring, vil jeg nok kalde det. Alt ud af værelset, tæppet af (det var så gammelt, at det var begyndt af smuldre på bagsiden, så der var små buler i det), endnu en tur på lossen, så skulle alt det forb...... tæppetape af, gud hvor kan det klistre, så malede jeg, gardinerne blev vasket, nyt rullegardin, ny loftslampe, og så kom tæppet. Jeg synes altså det er sjovt at lægge tæppe på, og få skåret det til omkring kanter o.s.v., så manden hjalp med at få drejet det på plads, og så klarede jeg resten. Så en ordentlig omgang støvsugning, og seng og tv på plads igen. DET VAR LÆKKERT, kan jeg godt fortælle. Det er dog endnu ikke lykkedes mig at få listet min gamle sengelampe ud, den er fra min barndom, prøvede engang for nogle år siden, men manden fandt den i skraldespanden inden den blev tømt. Øv, jeg er godt træt af den.

    Men i dag holder vi fri!

    Så håber jeg på lidt solskin der dufter lidt af forår, en af dagene, for så får jeg sådan en lyst til at pudse vinduer - det bliver dog kun indenfor !
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Næææææææææ NU kan du sidde med strikketøjet og hygge dig sammen med gemalen imens han hamre i tasteturet...

    Nå du nu har så meget energi så har jeg et hus der trænger til en overhaling og ikke mindst et værksted, der var engang hvor det så sådan ud http://www.hundeuld.dk/komind.html idag ligger der uld til bord højde over alt... så du skal være så velkommen missemor
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    klasus Gæst
    Jeg sidder lige her og filosoferer; Gu' v' hvorfor det forekommer mig så bekendt

    Tillykke med resultatet - og skulle der være energi til overs må I meget gerne sende det nordover - Jeg kunne måske også finde et par gamle manualer......... eller

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Den er god med Jer to - men energien er ligesom brugt nu. Bare det jo ikke tager de der 10-15 år, før den kommer igen.

    Så jeg glæder mig til igen at kunne sidde med pindende i fred og ro. Jeg har sådan en underlig ting indeni mig, at jeg ikke kan sidde og slappe af, hvis der er noget jeg nu engang har sat mig for, skal gøres. Så jeg skynder mig gerne at få det overstået, hvad det nu engang er, og SÅ slapper jeg af bagefter.

    Men jo, det er da dejligt, når alt er "nyrenoveret", men vi har det også sådan, at vi BOR her, og det skulle jo også gerne kunne ses, vi har ikke et "udstillingshjem".

    Men jeg tager alligevel hatten af for manden, for jeg ved jo hvor svært han har ved at smide ting ud, og han smed virkelig meget ud, faktisk er der ikke ret meget tilbage nu.

    Der er dog en gammel skrivemaskine, en "mercedes", fra hans forældres tid, og et par gamle telefoner af dem der stod hos de "høje herrer" i forsvarsministeriet, for rigtig mange år siden, dem med rød knap til krisesituationer. Dem har vi gemt.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Næææææææææ NU kan du sidde med strikketøjet og hygge dig sammen med gemalen imens han hamre i tasteturet...

    Nå du nu har så meget energi så har jeg et hus der trænger til en overhaling og ikke mindst et værksted, der var engang hvor det så sådan ud http://www.hundeuld.dk/komind.html idag ligger der uld til bord højde over alt... så du skal være så velkommen missemor
    Først vil jeg lige sige Missemor - sikken energi og sikket resultat. Det ser dejligt ud.

    Til Hundeuld: Da jeg, nysgerrig som jeg er, fulgte dit link, fik jeg øje på din kartemaskine, som du skriver er elektrisk. Min mand arbejder på at sætte motor på min - det kommer ikke helt af sig selv, så vi ville høre om du har nogle nærbilleder af den? Er den købt med motor eller er den lavet til efterfølgende?

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg må vist også hellere se at komme igang. Og jeg er alene om det. Ja, man kan hurtigt komme til at samle på og gemme for meget.

    Den skrivemaskine ligner min farfars gamle rejseskrivemaskine, som var den første skrivemaskine, jeg fik lov til at skrive på af min far. Det var en Corona. Den gav vi væk, da vi tømte huset i Sorø og flyttede til Jylland.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Citat Oprindeligt indsendt af Inge K Se meddelelser
    Først vil jeg lige sige Missemor - sikken energi og sikket resultat. Det ser dejligt ud.

    Til Hundeuld: Da jeg, nysgerrig som jeg er, fulgte dit link, fik jeg øje på din kartemaskine, som du skriver er elektrisk. Min mand arbejder på at sætte motor på min - det kommer ikke helt af sig selv, så vi ville høre om du har nogle nærbilleder af den? Er den købt med motor eller er den lavet til efterfølgende?

    El kartemaskine det er Steffen der har hjulpet med at sætte den på, så du må have fat i ham...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Ja, sikke en energi Missemor. Men jeg kan ligesom fornemme hvor dejligt du synes det var at få overstået - så hatten af for at I fik det gjort

    Jeg fik gjort ordentligt rent i stue, køkken, gang og på toilettet i dag, det var også skønt. Så mangler de værste steder, nemlig kontoret, soveværelset og badeværelset (hvor der skal laves nogle nye fuger + gives en klat maling)
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    22 Feb 2009
    Geografisk sted
    Sønderjylland, 6093
    Indlæg
    22
    Hold da op, hvor har I haft travlt.

    Sikken dog en kæmpe energi I har haft. Det er et rigtigt flot resultat I har fået
    Livet er så smukt, som man gør det til.
    Carpe diem.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •