Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: Idéer til underholdning til en konfirmation

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Herlev
    Indlæg
    167

    Idéer til underholdning til en konfirmation

    Min nevø skal konfirmeres d. 9. maj og i den forbindelse vil jeg gerne arrangere noget underholdning. Til hans bror lavede vi et opera syngespil med nogle af gæsterne som sangere, til hans søster lavede vi en konkurrence om hvem der kende hende bedst - hendes egne venner eller hendes forældres venner.

    Nu er det så lillebrors tur til at feste og igen vil vi gerne lave lidt sjov med ham eller for ham. Han er en typisk 14 årig dreng som går til spejder og med aviser, spiller PS3, WII og computer. Jeg er totalt blank for hvad vi skal finde på at lave af sjov så er der noegn af jer her der har nogle sjove og kreative idéer?
    Varme rokke-kram
    Connie

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Kalundborg NVSjælland
    Indlæg
    133
    bare i husker at det ikke altid er sjovt for gæsterne at overvære diverse underholdninger.

    Taler af erfaring jeg har efterhånden været til flere fester hvor det hele gik op i diverse underholdninger.
    En gang begyndte vi at spise kl 17:00 og var færdig med at spise kl 00:45, og da begyndte gæsterne langsomt at gå hjem, så tænk over det.
    Ha' en god dag
    fra Anne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg har aldrig før hørt, at man laver speciel underholdning til en konfirmation. Det må være noget nyt.

    Men I skal selvfølgelig have mindst én tale til konfirmanden. Evt. nogle sange, som har noget med konfirmandens liv og interesser at gøre.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    jeg tænker, for at holde den lidt i samme stil, en dyst i wii sport.
    Det er ret sjovt at se folk der spiller wii og så evt. op gennem en projektor på et stort lærred
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Laver man den underholding inden man er færdig med at spise !!

    Hvis stakkels køkken folk, de kan da aldrig beregne hvornår maden skal ind

    Jeg har været med hvor der var underholdning under kaffen...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Jamen er det ikke toastmasterens opgave at holde køkkenpersonalet underrettet om taler, sange og div.? Og hvis man ikke har sådan en. Er det vel god skik selv at være i dialog med køkkenet.

    Vh. Jeanet
    Sidst redigeret af hundeuld : 22-04-2012 kl. 16:19

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ok jeg er ikke vant til fester med toastmasteren
    Men er bare været hende kokken i køkkenet med 120 gæster der skal have rødt kød med gemyse på engang og meget gerne varmt....
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Sker det stadigvæk at man lave den slags ting imellem maden ?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2012
    Geografisk sted
    nær Herning
    Indlæg
    124
    tja - nu kan jeg ikke huske at jeg har været til konfirmationsfester siden min egen, men vi har været til en del bryllupper ;o), inkl div ædelmetalsting af slagsen, runde fødselsdage og lgn, og ja, der har da været sange og mere eller mindre "sjove" indslag mellem retterne. Men der har så også været en toastmaster , eller også har en af værtsparret selv haft rollen, som har styret "slagets gang" - det har endda ofte stået i indbydelsen at hvis man havde sange, taler el lgn bedes man ringe til det og det nummer, feks senest en uge før og fortælle toastmaster om det, af hensyn til køkkenet.
    Det lyder frygteligt formelt, men jeg har kun oplevet at det har fungeret superfint. Og i hvert fald til de bryllupper hvor den metode var valgt har der været fin tid til brudevals efter desserten, før midnatstimen pressede sig på.
    The truth may be out there, but lies are inside your head. (T. Pratchett)

  10. #10
    Fedania Gæst
    Om man laver noget underholdning, en tale eller en sag er vel underordnet? En sang tager også 5-10 minutter at komme igennem så for mig er der ikke den store forskel.

    Til min lillebrors konfirmation lavede vi et diasshow som kørte sammen med talen til ham - så kunne man sætte de helt rette billeder sammen med ens ord, og det fungerede rigtig godt.

    Underholdning til en spejder der går med aviser, spiller computer og wii - pu ha, det er en svær en! Men det kunne vel også sagtens være en quiz i stil med den til søsteren? Der kunne være nogle knob man skulle gætte, gætte hvor lang hans avisrute er og hvor hurtigt han kan klare den, hvor mange point der er hans rekord i et/flere af wii spillene osv?

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •