Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Knapper af kokosnød

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563

    Knapper af kokosnød

    Jeg spist kokosen og mælken skal gå til et fodbad senere i dag.
    Af skallen har jeg lavet disse knapper, hvoraf den der ligner et blad skal påmonteres min kauni vest når den er færdigstrikket.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Mvh. Marianne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2008
    Geografisk sted
    2791 Dragør (Tårnby)
    Indlæg
    142
    Tænk kan man virkelig få så flotte knapper ud af kokosnød


    Hvordan gør du - sliber og polerer - eller hva'?
    Knus Susanne - medlem af Krea Hafnia

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Først bruges en grov fil til at få det lag af hvor hårene sidder, så sliber man med fin sandpapir og til sidst ståluld. Til slut kan de smøres med olie, fyrtræsolie eller andet. Jeg har brugt linolie. Den mørkeste på billedet har jeg lakeret.
    Det kræver en del slibning, hvis de skal være flotte, så det tager lidt tid.
    Sidst redigeret af hundeuld : 05-06-2010 kl. 16:57
    Mvh. Marianne

  4. #4
    jannie Gæst
    Nej hvor er de flotte dine knapper Det er en knald god ide du her har vist os

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Dine knapper er flotte og specielle - og de skal nok komme til deres ret i din trøje.
    Kokos er et dejligt materiale at arbejde i. Den buede form gør det velegnet til at lave den slags hårspænder, hvor der er hul i begge sider til en pind - der er god plads til håret i buen mellem kokosnødden og pinden. Man kan også lave smykkevedhæng og drikkebægre af kokos. Det er godt materiale også for børn at arbejde med - det er en tålmodighedsprøve for dem, men de kan hele tiden se at der sker noget og så er de stolte når værket er færdigt. Til drikkebægrene bruger vi almindelig madolie til sidst og til smykkevedhængene har vi brugt både klar skosværte og vaselin - hvad der nu lige var ved hånden.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Så er vi tilbage i 1960 med bøjler til håret.. rigitg god ide at tage det frem igen...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •