Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Tippi op til 2009

  1. #1
    Tippi Gæst

    Tippi op til 2009

    Her er lidt af det jeg lavede da jeg gik på seminariet og uddannede mig til sløjdlærer.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tippi Gæst
    Mere fra samme skuffe
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #3
    Tippi Gæst
    ... det var vist alt for nu
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #4
    Tippi Gæst

    Kattehus

    Det kan man også bruge sine sløjdlærer-evner til...
    Mine katte skulle være alene hjemme et par uger, da vi skulle på sommerferie. Naboerne fodrede dem, men kattene skulle være ude meget af tiden og så skulle de jo have noget godt at bo i. Derfor byggede jeg huset her og måske tog det lidt overhånd, men det var skægt at lave.

    Stine
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Velkommen til rokken

    Hvor ser det godt.. kisten/æsken hvilket træ er det du har lavet den i ?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tippi Gæst
    Mange tak for jeres ros. Især vores ene kat var glad for huset, men den anden ville hellere hænge ud ovre hos naboerne.
    Blomsterne visnede desværre mens vi var væk. Naboerne forsøgte ellers at vande, men det var meget varmt i den periode (juli 2006)
    Huset har stået i bunden af vores have siden, men jeg overvejer at flytte det op på terrassen igen og se om ikke jeg kan lokke katten til at bruge det igen. Vi har desværre kun den ene af kattene nu - ham der plejer at gå over til naboen.

    Hunden var kun lidt misundelig - hun har et hus der er bygget op på samme måde. Det er isoleret med rockwool, men ikke så fint malet og det har heller ikke blomster og lygte ude foran *ggg*

    Stine
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #7
    Tippi Gæst
    Æsken er lavet af noget mørkt møbeltræ, jeg ved faktisk ikke præcis hvad. Bund og låg er lavet af en gammel skabslåge eller bordplade jeg fandt på seminariet og siderne er et par klodser træ, jeg fik af en kammerat, der har arbejdet på en møbelfabrik.

    Mjølner er skåret af et stykke osso-buco ben fra aftensmaden *ggg*

    Tusind tak for jeres ros! Jeg savner meget at gå og nusse med nogle ting selv, det har jeg ikke haft tid til (eller prioriteret at have tid til) siden seminariet. Det er meget afslappende at fordybe sig i det man laver og gå og gøre det rigtig lækkert - slibe og polere. Pt. er jeg på barsel, men jeg håber da jeg snart får tid til lidt kreativt igen.

  8. #8
    Tippi Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Didde Se meddelelser
    Selvom du har taget mange billeder ser det stadig meget svært ud at lave
    Det var altså ikke så svært. Jeg brugte en gammel palle som fundament, nogle lægter og forskalningsbrædder vi havde liggende, lidt søm og skruer og nogle beslag. Byggede først 3 rammer som jeg satte oven på pallen og forbandt dem vha. beslag og korte stykker lægte. Derefter var det bare at save forskalningsbrædderne til og sætte dem på, og til sidst male og sætte hjørnelisterne på. Tagpladen ligger løst på, men den er så tung at den bliver liggende. Jeg overvejede at isolere huset med flamingoplader, men har aldrig fået det gjort.
    Det tog mig 2 dage at lave huset.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •