Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Tiden piler derudaf... :-)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637

    Tiden piler derudaf... :-)

    Jeg har pilet en del år...

    Startede da min moster inviterede mig med på et to-dages kursus, hvor der pludselig var en ledig plads, pga. afbud og holdet var ved at blive aflyst fordi vi har for få...

    Så jeg kom med.. og så var jeg ramt af pilenitis...

    Det er ikke så tit jeg kommer til det (er jo lidt besværligt med at bløde pil op og alting)

    Men piler oftest sammen med min mor og moster i mindst een weekend om året... Nu er det pil fra mors og mosters egen produktion...
    Sidste år blev der investeret i et gammelt badekar, så vi kan bløde op i varmt vand (det går så meget hurtigere...)

    Men tænkte jeg ville vise jer lidt af det jeg har lavet over årene:
    (har desværre ikke billeder af noget af det første jeg lavede, har dog sat det ind i tidsmæssig rækkefølge)

    Først et sekskantet fuglehus på fast bund - kom op denne sommer efter 3 års venten på at få vores hus og have færdig
    Fuglehus (Small).jpg opsatfuglehus.jpg

    Dernæst en oval kurv med kant:
    IMG_0099 (WinCE).JPG

    Det var lidt svært at sætte hant i.. men måtte eksterimentere:
    IMG_0100 (WinCE).JPG

    Dernæst en flad kurv til frugt, til at stille i hjørenet på køkkenbordet:
    IMG_4405 (WinCE).JPG

    En GROV brødkurv (lavet i alt for tykke pil - med vilje for at lave det grove udseende)
    IMG_4432 (WinCE).JPG

    Og endelig min patchwork kurv, så jeg kan have mit håndarbejde ved sofaen uden at hunden fornøjer sig med det... Der er også låg til...

    pileweekend 003 (WinCE).jpg
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Flotte ting, du har pilet Det fuglehus havde passet så godt i min have
    og Julemor

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvor er det dejligt at se pileflet, uha jeg holder så meget af det ...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    lækkert, det du der har lavet...
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    -flotte ting du har kreeret!
    Problemet med at have fletteklar pil når tiden og lysten er der på én gang, kan til dels løses ved at bløde forskellige længder op og lægge dem i fryseren - udfordringen er at vide, hvad man cirka har brug for til det næste projekt - lidt planlægning og en 500 liters fryser (den har længden) kan anbefales. Når du skal bruge dem, tager du det antal op, der skal til, stiller dem i brusekabinen og overbruser dem med lunken vand. Når de er dryppet af, er de som regel optøet og klar til brug.
    Hvis du fortæller nogen, hvad du har liggende mellem de frosne madvarer, må du være forberedt på at blive regnet for lidt småsær men tag dig endelig ikke af det

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af Inge K Se meddelelser
    Problemet med at have fletteklar pil når tiden og lysten er der på én gang, kan til dels løses ved at bløde forskellige længder op og lægge dem i fryseren - udfordringen er at vide, hvad man cirka har brug for til det næste projekt - lidt planlægning og en 500 liters fryser (den har længden) kan anbefales.
    Ja det er rigtigt, desværre har jeg ikke fået overtalt min mor til at investere i sådan een endnu.. HUn ville have pladsen til det...
    jeg selv har ikke plads til sådan en stor een... :-(

    Så vi nøjes med at bløde op til en rigtig pileweekend engang imellem...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Hvor er det flotte sager, du har fået lavet.
    Strike Marie

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Har du fået lavet mere ...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •