Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 15

Emner: Sort fiberfyld

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321

    Spørgsmål Sort fiberfyld

    Jeg har lige hæklet en Barbapapa-mor, og hun er jo lavet i sort garn. Men men men...mit fiberfyld er hvidt, og det ser bestemt ikke pænt ud, for alt det hvide titter ud gennem maskerne...æv.

    Så jeg vil lige høre om der er nogen, der ved hvor man kan få fat i noget sort fiberfyld. Jeg har lige taget en tur på nettet for at kigge, men jeg kunne ikke finde noget.

    Men jeg er sikker på, at én af Jer kloge og kreative mennesker ved det
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321

    Spørgsmål Sort fiberfyld

    Jeg har lige hæklet en Barbapapa-mor, og hun er jo lavet i sort garn. Men men men...mit fiberfyld er hvidt, og det ser bestemt ikke pænt ud, for alt det hvide titter ud gennem maskerne...æv.

    Så jeg vil lige høre om der er nogen, der ved hvor man kan få fat i noget sort fiberfyld. Jeg har lige taget en tur på nettet for at kigge, men jeg kunne ikke finde noget.

    Men jeg er sikker på, at én af Jer kloge og kreative mennesker ved det
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    29 Nov 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    388
    Hvad med sort karteflor?
    Zuzzan

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Nå ja, det var en idé . Men nu ved jeg ikke så meget om karteflor, så dette er muligvis et dumt spørgsmål: Kan det tåle at komme i vaskemaskinen?
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #5
    Titia Gæst
    Nej jeg må indrømme at det har jeg i hvert fald aldrig set nogen af de steder jeg handler.

    Alternativt kunne du måske sy et betræk til en anden gang i sort og så putte fyld i det inden du syer figuren sammen?

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Hvorfor har du lave 2 ens tråde, Bubbihund?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Hov, jamen det var fordi jeg ikke rigtig vidste hvor jeg skulle lægge indlægget. Og jeg kan ikke rigtig se hvor jeg skal slette det ene indlæg.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Nå ja, det var faktisk en god idé tak for det.

    Men jeg håbede på at man godt kunne få det i sort, for jeg har set i nogle amerikanske opskrifter, at de skriver man skal bruge sort fiberfyld, så jeg regner med at man kan købe det i USA. Men det er dumt at få bestilt noget fra USA pga toldregler mm, så jeg håbede at man kunne få det her i Danmark :o)
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  9. #9
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Hov, jamen det var fordi jeg ikke rigtig vidste hvor jeg skulle lægge indlægget. Og jeg kan ikke rigtig se hvor jeg skal slette det ene indlæg.
    Ølle-bølle-trylle, så er der kun én tråd........

    Jeg ved ikke med dig, bubbihund, men jeg har en del tykke sorte strømpebukser, som oven på den vinter vi lige har haft, er kassable, men noget af benene kunne sagtens bruges som "overtræk" til hvidt fiberfyld i en sort bamse.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Tak KlaSus fordi du tryllede mine to indlæg om til ét og tak for endnu en god idé

    Men desværre har jeg ikke rigtig sådan nogle strømper, men nu har jeg tygget lidt på det, og jeg har helt sikkert noget sort fleece liggende, som godt kunne bruges som fyld.

    Det nemmeste ville jo stadig være at man kunne få sort polyesterfyld. Men efter jeg har researchet på nogle amerikanske hjemmesider, ser det ud til, at det heller ikke er helt let for amerikanere at få fat i. Så det er åbenbart ikke så udbredt som jeg troede
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •