Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: ? til stjernesjal

  1. #1
    marion Gæst

    ? til stjernesjal

    er endelig kommet igang med stjernesjalet er nået til pind 50 men men men men synes det ser helt forkert ud

    synes ikke jeg kan se takkerne og synes også mit hulmønster ser ud til at være lidt på den forkerte led... men ved ikke om det bare er mig...

    gad vide om der er noget jeg har misforstået...

    mmmm 007.jpg

    må vist hellere komme i seng.. skal passe 3 drenge imorgen ud over mine egne 2.... der bliver gang i den med 5 drenge på 7-8 år...

    marion

  2. #2
    Isanna Gæst
    Takkerne ser du først, når du er færdig med sjalet og har lukket alle maskerne af.

    For mig at se, ser det rigtigt ud. Du har de gennemløbende hulmasker - både lodret og vandret. Det er lidt svært at se, fordi strikketøjet ikke er spændt ud. Hvis du har mulighed for at spænde det ud med nogle nåle og tage endnu et billede, bliver det lettere at se, om du har fanget fidusen eller noget er forkert. Gør det inden du kommer længere.

    Men med 5 drenge i huset er det nok ikke i dag, du får strikket en masse

  3. #3
    marion Gæst
    jeg synes nemlig ikke at jeg kan se det tværgående mønster når jeg trækker i det, men prøver lige om jeg ikke får tid senere til at spænde det ud med nåle... selv med alle drengene i huset :-) håber sørme vejret blir lidt bedre så vi kan komme ud og brænde noget krudt af de skal nemlig også sove her....

  4. #4
    marion Gæst

    med nyt billede

    så har jeg prøvet at strække det lidt ud håber det gir et bedre billede af hvordan det ser ud men kan se det ser anderledes.....

    11111 004.jpg 11111 005.jpg


    marion

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Der er et nærbillede på min hjemmeside under strik. Prøv at kigge, om dit ligner. Min hjemmeside finder du under min profil.
    Knus Rita

  6. #6
    marion Gæst
    hvilken pinde str har du strikket det på? min ser noget løsere ud er det fordi det ikke er strukket ud endnu...

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Hej Marion.
    Det ser ud som det skal - blot kan jeg ikke helt se om den sidste "glatgruppe" inden den hulrække der er tættest på pindene er rigtig? Det kan være billedet, der ikke lige er skarpt nok, men det ser ud som om indtagningerne i den allersidste række inden hullerne er rykket en tand (1m) til venstre? Prøv lige at tjekke det. Det kan også være billedet der snyder, i forhold til når sjalet er spændt ud!
    Tjek også om du har 3x2 indtagningsgrupper mellem hver hulrække.
    Det store mønster billede er således: hulrække - derefter et glatstykke, hvor der ligger indtagninger i grupper (2 oven på hinanden) med glatrække mellem disse grupper. 3 gupper i alt, og så næste hulrække - o.s.v.
    Giver det mening?
    Prøv at tjekke dette indlæg - se sjalet der hvor det skifter mellem blå/grøn, der er det tydeligst med de grupper.
    http://rokken3.dk/forum/showthread.p...nesjal&page=12
    Ellers skriv igen.
    Strikke Marie
    Sidst redigeret af Strikke Marie : 30-05-2010 kl. 16:54 Årsag: Link

  8. #8
    marion Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikke Marie Se meddelelser
    Hej Marion.
    Det ser ud som det skal - blot kan jeg ikke helt se om den sidste "glatgruppe" inden den hulrække der er tættest på pindene er rigtig? Det kan være billedet, der ikke lige er skarpt nok, men det ser ud som om indtagningerne i den allersidste række inden hullerne er rykket en tand (1m) til venstre? Prøv lige at tjekke det. Det kan også være billedet der snyder, i forhold til når sjalet er spændt ud!
    Det store mønster billede er således: hulrække - derefter et glatstykke, hvor der ligger indtagninger i grupper (2 oven på hinanden) med glatrække mellem disse grupper. 3 gupper i alt, og så næste hulrække - o.s.v.
    Giver det mening?
    Ellers skriv igen.
    Strikke Marie
    hmm ved ikke om jeg helt forstår hvad du mener, men sidder her og tænker når jeg strikker det sidste y i rækken på diagrammet også skal starte forfra med v igen skal der så ikke være en ret maske imellem dem?? måske er det der fejlen er for jeg har en retmaske imellem y og v i diagrammet...

    ellers synes jeg det ser ud som det skal bortset fra at det ser noget løst ud i det har strikket på pind 5½ som der står i opskriften men tænker jeg måske skulle have strikket det på pind 4½????
    men ved ikke helt hvordan det skal være inden den bliver strukket ud har ikke lavet sådanne sjaler før...

    marion

  9. #9
    marion Gæst
    synes iøvrigt også at mine y huller bliver meget størrere end mine v huller... har ellers kigge på klippet om hvordan man gør det.....

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    5500 Middelfart
    Indlæg
    892
    Tjek lige det link, jeg satte på.

    Du skal strikke LIGE nøjagtig det, der er vist i diagrammet, og ikke hvad du måske gætter eller tror. Det er vi nemlig mange, der har kludret i gennem tiderne.
    Har ikke lige mønsteret her, men ved at der er et indlæg et eller andet sted, hvor mønsteret er skrevet ud, hvis man ikke er så meget til diagrammer.

    Du har knækket koden, Marion, for det ser rigtigt ud, blot skal du altid lige tjekke det med om du har de 3x2 indtagningsgrupper mellem hvert hulrækkemønster. Så kan du heller aldrig komme til at pille så meget op, hvis det nu skulle gå galt alligevel.

    Man kommer til at elske dette sjal - og p. 5½ er helt fint. 4½ er efter min mening for lille - det bliver florlet med 5 eller 5½.
    Jeg har strikket 5 af dem, tror jeg.

    Vedrørende y-huller. Mine venstre huller er også en anelse mindre end de højre, men det ses ikke når man spænder ud.
    Strikke Marie
    Sidst redigeret af Strikke Marie : 30-05-2010 kl. 17:03 Årsag: y - huller

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •