Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 13 af 13

Emner: hvad´er dit ynglingsgarn...

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2009
    Geografisk sted
    østjylland 8500
    Indlæg
    319
    Supersoft er min absolutte favorit. Findes i et væld af farver, er ren uld, og superblødt, --og til rimelig pris nogle steder. Holstgarn bl.a. Det kan sagtens konkurrere med dyre designer garner. Jeg strikker både med 1 tråd, --eller med 2 tråde.

  2. #12
    lenemormeinild Gæst
    Jeg har ikke disederet noget ynglings garn, men alt efter hvad det er jeg laver så vælger jeg det jeg kender og ved er godt.
    Jeg elsker at strikke strømper og jeg har i mange mange år brugt coops strømpegarn det er til at betale og samtidig kan det tåle at blive vasket og tørretrumplet selv om det slider på sokkerne (men ikke alle husker at tage sokkerne fra eller har nok til en hel maskine)
    Jeg har også brugt coops strømpegarn til store sjaler og de varmer altså bare godt.
    Bomuldsgarn fra coop bruger jeg også en del af især til karklude og vaske klude (gullerosdposer) små gæste håndklæder grydelapper og hagesmækker. Og jeg kan godt lide tykkelsen det har da jeg ikke kan lide det er for tykt.
    Generelt kan jeg godt lide tynt garn og jeg elsker at få det der maskingarn på spoler og selv mixe tråde sammen når jeg strikker dukketøj og tæpper, der findes bare så meget sjovt garn, og det giver mange muligheder, men kors hvor kan det være svært at bestemme sig når man skal vælge til større ting man skal lave.
    Men jeg elsker at finde gode billige tilbud da det ofte er mindre ting jeg laver så som dukke/bamsetøj.
    Også nyder jeg at jeg er begyndt at lave varmestue strik for så får jeg brugt meget af det garn som jeg får jeg ikke kan bruge til dukketøj, men andre mennesker giver jo deres garn af et godt hjerte og ved jeg nok skal få det brugt og det er jo bedre jeg får det end de smider det ud.

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    21 Jun 2008
    Geografisk sted
    lyngerup i jægerspris 3630
    Indlæg
    261
    altså ALPACA er da bare favoritten hos mig.
    men supersoft fra holst er heller ikke af vejen.
    og så lige zauberball strømpegarn, det er mums til alt.

    og kauni´s effektgarn har jeg også brugt meget, det er nogle lækre farver.

    men til en sommerkjole ville jeg ikke vælge hverken alpaca ell. uld, så ville jeg smelte.

    har du prøvet bambusgarn, ell. mælkegarn ?
    det ville jeg forsøge mig med til en sommer sag
    geilsk har også et garn med både uld og bomuld i,
    det skal jeg prøve, har lige fået hjem til et topstykke
    kinoll

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •