Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: hvad´er dit ynglingsgarn...

  1. #1
    marion Gæst

    hvad´er dit ynglingsgarn...

    hejsa jer kære rokkere

    sidder her og skal til at finde op noget garn jeg skal bruge til nogle projekter jeg har tænkt mig at lave så ville høre jer af hvad mærker garn går i efter er det noget i særligt godt kan lide i uld og noget bomuldsgarn der bare er en klar farvorit...

    går i efter prisen eller også den gode service hos jeres lokale gode garnmutter?

    ja bare en nysgerrig tanke...

    marion

  2. #2
    OPR1 Gæst
    Jeg har mange garner som jeg godt kan lide at strikke af.

    I flæng kan jeg nævne Arwetta (billigst hos Terapi-Hobby), Fabel fra Drops, Trunte fra Hjertegarn, Lucca Fino fra Garn.dk, Alpaca i alle afskygninger osv osv.

    Meget ofte handler jeg på nettet og hos de annoncører, der støtter Rokken og andre gange hos en af de lokale garnbutikker.

    Prisen er ikke altafgørende, men selvfølgelig skeler jeg til om jeg kan spare 5-6 kr. pr. nøgle. Nydelsen ved at strikke at noget garn, som er rart at have i hænderne vejer meget tungt på min vægtskål og af samme årsag strikker jeg aldrig af rent bomuld.

    Her kan du se Rokkeres forskellige anmeldelser af garn:
    http://rokken3.dk/forum/forumdisplay...254&order=desc

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Jeg bruger viking sportsgarn til filtning og køber det billigt i manjas restlager..

    ren bomuld bruger jeg mest til grydelapper og legetøj, der kigger jeg mest på prisen :P

    ellers er jeg begyndt og kigge efter bambusgarn....men jeg har ikke fundet så meget endnu....

    og så strømpegarn fra coop og dansk supermarked, ganske udemærket kvalitet som min pengepung kan klare :D

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    10 Sep 2007
    Geografisk sted
    Skjern
    Indlæg
    220
    Isagers Alpaca er noget af det bedste, jeg har strikket med indtil nu, men også Lucca fra BC garn og Karen Noes Linea Hør er blandt favoritterne. Hørgarnet er lidt stift at strikke, men efter vask er det fantastisk.

  5. #5
    nette strik Gæst
    Hej Marion.
    Som andre nævner har jeg mange favoritter, men nok kun en ynglings garn nemlig
    http://www.rasmilla.dk/group.asp?group=7 ynglings garn. det er så blødt og lækkert.
    det er også allertiders tll baby tøj.
    Hilsen nette

  6. #6
    lillebi Gæst
    Jeg holder rigtig meget af Fabel fra Drops, ellers er det Duo fra club design, pima bomuld og kauni som er ynglingens garnet :-)
    Duo kan jeg kun få hos en New Zealandsk kvinde, som har en lille shop lokalt i byen, men det er ikke en garnbutik.
    Pima køber jeg i Hllerød ,hos min ynglings "garn Pusher" og her er det helt bestemt fordi det er en god service og en lækker butik, Kauni køber jeg på nettet.
    Jeg selner ikke så meget til prisen heller men ser efter hvilke farver de forskellige udbyder og derefter prisen

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Uha det var et nemt spørgsmålnemlig det jeg selv laver....
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    marion Gæst
    dejligt med alle jeres svar
    skal lave en sommerkjole som der var en der havde et billede af herinde og ingen opskrift til, men har siddet og nærstuderet den lidt tror sørme jeg har knækket koden til den.....
    men ved sørme ikke hvad jeg skal strikke den i, det er jo noget der skal kunne tåle at blive vasket temmelig ofte.. og har ingen anelse om hvor meget garn jeg skal bruge til den...

    ja hundeuld det er jo ikke os alle der har de talenter :-) men skal helt sikkert prøve dit garn en dag..... har været inde og lure på din hjemmeside...

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286
    Jeg synes helt klar mit ynglings garn er jojolands cashmere garn. Det er noget af det blødeste garn man kan få fingerne i men desværre er det næsten ikke til af betale. Jeg har strikket to sjaler i det og de er så lette at man ikke kan mærke man har dem på. Men de er utroligt varme.
    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.839
    Jeg bruger helst noget der er 100% naturgarn (uld, bomuld og hør). Jeg er ikke så meget for kunstigt fremstillet garn. Men jeg har da brugt akryl garner sommetider. Og når jeg laver noget af varmestuegarnet, så må jeg jo finde mig i, hvad der er blandet i garnet. Noget af det er temmelig blandet.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •