Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: 2-farvet mønsterstrik

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    12 Sep 2009
    Geografisk sted
    4840 Nørre Alslev, Nordfalster
    Indlæg
    78

    2-farvet mønsterstrik

    Har lånt en fantastisk bog om luffer af Anna Zilborg, og vil gerne afprøve hendes opskrifter. Jeg har aldrig strikket efter engelsk opskrift, eller med 2 farver i mønster, men én gang skal jo være den første, og så kan jeg jo lige så godt slå skidtet sammen

    Jeg mener at have set i et Ingelise blad, at når der strikkes med 2 farver skal garnet holdes specielt for at ligge pænt på bagsiden.

    Det var noget med det ene garn over pegefingeren, og det andet garn over både lange- og pegefinger. Men det var ikke ligegyldigt hvilket garn der lå hvor, altså bundfarve og mønsterfarve.

    Er der nogen der kan hjælpe mig? Håber spørgsmålet giver mening:-)

    Mvh
    Michelle

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    12 Sep 2009
    Geografisk sted
    4840 Nørre Alslev, Nordfalster
    Indlæg
    78
    Jeg køber garn i eftermiddag, så hvis jeg kan fedte mig til hjælp så jeg kan starte i aften, vil jeg blive meget glad

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    12 May 2010
    Geografisk sted
    Fur
    Indlæg
    102
    Ja det er noget med at den farve som er den dominedren skal være den som ligger først på fingeren og den anden skal så være den bageste eller også er det omvændt. men jeg synes du skal lave dig en strikke prøve for at se hvad der sker. og også om du skal bruge lidt støre eller mindre pinde da du ikke kender din strike fasthed når du ikke har prøvet at strikke med mønstrstrik før og der kan være stor forskæld på hvor løst eller fast du strikker.
    Jeg er desvære skriveordblind men håber at i kan læse det jeg skriver ellers sig til

  4. #4
    lis ai Gæst
    På you tube er der video`er om to farve strik.
    På engelsk "to colour knitting eller jaquard knit".
    Man behøver ikke at kunne engelsk for at følge med.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    12 Sep 2009
    Geografisk sted
    4840 Nørre Alslev, Nordfalster
    Indlæg
    78
    Havde da lige glemt you-tube... Fandt et par videoer hvor begge garner holdes i venstre hånd, synes ikke de var helt enige om hvilket garn der holdes hvor.

    Så prøver Havfruens idé med en strikkeprøve, så finder jeg jo nok ud af hvad der fungerer og ser bedst ud!

    Men kom endelige med flere tips, jeg kan kun blive klogere;-)

  6. #6
    susja Gæst
    Det er meget længe siden jeg har strikket med 2 farver, så jeg kan ikke lige huske hvordan det bliver pænest. Men jeg kan tilslutte mig forslaget om at lave en strikkeprøve. Så kan du over få masker prøve dig frem med hvor meget du skal stramme/ikke stramme garnet så det bliver pænest.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Jan 2008
    Geografisk sted
    Ishøj
    Indlæg
    66
    Nu er tråden godt nok gammel, men hvis andre skulle falde over den, så er der en vejledning på dansk med video her http://www.paapinden.dk/moenstre/far...p#tofarvestrik
    Mvh Irene

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.847
    Jeg kan huske engang, jeg ville prøve at strikke snoninger. Jeg var så bange for at strikke det for stramt, så jeg strikkede det løst. Med det resultat, at der kom store huller ved siden af snoningerne. Jeg pillede det hele op igen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    15 Oct 2009
    Geografisk sted
    Farum
    Indlæg
    84
    lidt nede i denne tråd http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=20420 er der lidt billeder og forklaringer du måske kan bruge????
    Hilsen
    Katharina

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •